قطعات خودرو

خودرو چینی BYD آتو 3، کیفیت در بالاترین سطح اروپا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، برند چینی BYD طی سالیان اخیر پله‌های ترقی را یکی پس از دیگر طی کرده است و اکنون قصد دارد به صورت جدی و با برند خود وارد بازار اروپا شود. به تازگی موسسه ایمنی یوروانکپ یکی از محصولات اقتصادی این شرکت یعنی بی وای دی آتو 3 را مورد بررسی قرار داده است که حاصل آن کسب پنج ستاره ایمنی بوده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سیتروئن C5X ساخت مشترک فرانسه و چین تنها چهار ستاره ایمنی از یوروانکپ کسب کرده است.

 

بی وای دی آتو 3 یک کراس‌اوور جمع و جور است و ارزان‌ترین خودرو در خط تولید بی وای دی اروپا خواهد بود. قیمت این خودرو حدود 38 هزار یورو (یک میلیارد و 260 میلیون تومان) خواهد بود. امتیازات ایمنی یورو انکپ الزام آور نیستند اما مورد توجه مصرف‌کنندگان اروپایی هستند و از این رو خودروهایی که رتبه‌های مناسبی را در یورو انکپ دریافت کنند، شانس فروش مناسبی را در اروپا تجربه خواهند کرد.

 

BYD به دنبال ساخت پایگاهی برای فروش خودرو در اروپا است. علاوه بر مدل آتو 3، بی وای دی هان و بی وای دی تانگ نیز برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شدند. شش کشور اروپایی میزبان محصولات این خودروساز هستند. بی وای دی آتو 3 در برخی کشورها همچون هند با نام بی وای دی یوان پلاس به فروش می‌رسد. شرکت‌های کرایه خودرو مشتریان اصلی بی وای دی را در اروپا تشکیل می‌دهند. برای مثال شرکت کرایه خودرو آلمانی Sixt اعلام کرد که صد هزار خودرو برقی از بی وای دی را خریداری کرده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *