جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

کاهش ارزبری خودرو با کمک دانش‌بنیان‌ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، دبیر انجمن قطعه‌‌‌سازان درباره نقش شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در توسعه قطعه‌‌‌سازی گفت: در هر خودرو به صورت میانگین ۱۶۰۰ یورو ارزبری داریم و یک‌‌‌سوم آن مربوط به قطعاتی است که خودروساز و قطعه‌‌‌ساز وظیفه داشتند در آنها خودکفا شوند، مانند سیستم‌های هیدرولیک فرمان، سیستم‌های تعلیق و ترمز یا برخی از سیستم‌های الکترونیکی.

مازیار بیگلو افزود: یک‌‌‌سوم دیگر مربوط به مواد اولیه است، یعنی صنعت خودرو مصرف‌کننده آن است، مانند انواع خاصی از آلیاژهای فولادی یا آلیاژهای آلومینیومی که اصلا در حیطه کاری خودروسازان و قطعه‌‌‌سازان نیست، بنابراین به آن ورود نمی‌کنند.

وی در رابطه با نقش شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در این حوزه گفت: ‌‌‌ شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان می‌توانند کمک ویژه‌‌‌ای در این حوزه انجام دهند.

بحث قطعات با سطح تکنولوژی بسیار بالا، قسمتی است که شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان می‌توانند به آن ورود کنند که عموما قطعات الکترونیک هستند و امروز معضل تمام دنیاست. امروز نزدیک به ۳۰‌درصد از ارزبری ما به قطعات الکترونیک مربوط می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان گفت: ‌‌‌ این شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌دارند و اگر سرمایه آنها را تامین نکنیم خروجی مناسبی نخواهد داشت.

دبیر انجمن قطعه‌‌‌سازان گفت: تماس ما با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان به صورت دائمی است و این شرکت‌ها با صنعت خودرو و قطعه بسیار خوب همکاری می‌کنند اما امروز خودروساز به دلیل مشکلات مالی توانایی سرمایه‌گذاری ندارد و صنعت قطعه‌‌‌ نیز با همین مشکلات روبه‌رو است.

بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم که تامین منابع مالی برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان انجام شود و اگر این اتفاق بیفتد، کاهش ارزبری خواهیم داشت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار