وی بیان‌ کرد: دانش فنی این مهم در کشور مهیاست، اما انتظار می‌رود دولت با دخالت در موضوع تامین باتری (که جزو اجزا و قطعاتی است که گران تمام می‌شود)، با اعطای یارانه از این موضوع حمایت کند؛ در غیر این صورت و قیمت تمام‌شده بالای خودروها، تمایل مردم همچنان به سمت استفاده از خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

 

نجفی‌منش در این زمینه به فرانسه اشاره کرد که برای توسعه خودروی برقی، نسبت به اعطای متوسط ۶هزار یورو یارانه به این خودروها اقدام کرد. وی خاطرنشان کرد:‌ تولید خودروهای هیبریدی و برقی در برخی موارد حتی ساده‌تر از خودروهای بنزینی و درون‌سوز است و توان کافی برای تولید اجزا و قطعات این خودروها به صورت انبوه وجود دارد.

 

پیش‌تر عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده بود:‌ همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم در به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان ‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شوند. خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در دو تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در ادامه اظهار کرد: در صورتی که قیمت‌گذاری‌ها در صنعت خودرو اصلاح نشود، کاهش و توقف تولید قطعه و خودرو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ موضوعی که به‌تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به آن اشاره داشته و عین واقعیت است.

 

وی گفت: اکنون شاهد کمبود نقدینگی در صنعت خودرو هستیم که خود موجب توقف تولید خودرو و قطعات خواهد شد. نجفی‌منش تاکید کرد: در این راستا باید هرچه سریع‌تر نسبت به کاهش زیان‌ در صنعت خودروسازی اقدام شود و همچنین طبق ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، باید نسبت به جبران خسارت در این صنعت اقدام شود.

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور هشدار داد: در غیر این صورت، صنعت تمرکز لازم بر موضوع تولید را نخواهد داشت و دیر یا زود با توقف مواجه می‌شود.