آنها مانند خودروهای نمادین سدان «بی‌ام‌و» از سیستم الکتریکی ۴۸ولتی استفاده می‌کنند که بخشی از تغییرات جامعی است که در طراحی این مدل‌ها صورت گرفته است. پیش از این «اکس ۵‌ ام» و «اکس ۶ ام» با گزینه‌ جداگانه‌ای با عنوان پکیج «رقابت» عرضه می‌شدند که ۱۷ اسب بخار قدرت اضافی، اگزوز قوی‌تر، و چرخ‌هایی با لاستیک‌هایی قطورتر داشت.

 

در مدل سال ۲۰۲۴، تمامی گزینه‌ها وجود دارد و سخت‌افزارهای افزایش‌دهنده عملکرد خودرو استاندارد شده است و نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای آنها نیست. هر چند که این خودروها همچنان از موتور ۴/ ۴لیتری توربو شارژ دوقلو با ۸ سیلندر استفاده می‌کنند ولی این بخش نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

 

به گفته این شرکت آلمانی، موتور جدید «اس‌۶۸» دارای تغییرات بی‌شماری است که به منظور بهبود کارایی آن نسبت به مدل قبلی صورت گرفته است. حداکثر توان خروجی ۶۱۷ اسب بخار باقی مانده است که حدود ۷۵۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند، اما اکنون با یک موتور الکتریکی اضافه‌شده به گیربکس اتوماتیک هشت‌سرعته، تکمیل شده است.

 

 

این موتور ۱۲ اسب بخار ‌و حدود ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند، و از سیستم ۴۸ ولت نیز به‌عنوان یک استارت ژنراتور استفاده می‌شود. گیربکس نیز شامل اجزای خنک‌کننده بهتر و نسبت دنده‌های جدید است. در مقایسه با گذشته، نسبت سه دنده اول مدل‌های جدید کوتاه‌تر است.

 

اما به‌‌رغم همه تغییرات پیشرانه، بی‌ام‌و انتظار ندارد مدل‌های سال ۲۰۲۴ سریع‌تر از مدل‌های قبلی باشند. به گفته این شرکت، صفر تا صد هر دو خودرو ۷/ ۳ثانیه خواهد بود.

 

البته انتظار می‌رود به واسطه مبدل‌های کاتالیزوری جدید، آلایندگی موتور کمتری تولید کنند.سایر تغییرات مکانیکی اکس ۵ ام و اکس ۶ ان شامل دمپرهای اصلاح‌شده و تغییرات تعلیق عقب است که برای بهبود پایداری در سرعت بالا طراحی شده است. هر دو بدنه خودروها با توجه به طراحی جدید، محکم‌تر شده‌اند.