به گزارش قطعات خودرو به نقل ازپدال، ساعتی پیش، هوندا سیویک موفق با رکوردشکنی در نوربرگ رینگ شد تا عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در جهن سبز را مجددا از آن خود کند.
علاقهمندان باید توجه داشته باشند که تغییرات اعمال شده بر جهنم سبز، مسیر Nordschleife را تغییر داده است. این محدوده، پیش از سال ۲۰۱۹ مسافت ۲۰/۶۰۰ کیلومتر داشت و حالا حدود ۲۳۲ متر، طول بیشتر دارد. به همین دلیل، رکوردزنیهای امروزی نسبت به گذشته، ارزشمندتر هستند. مثلا هوندا سیویک نسل قبل (FK8)، زمان ۷ دقیقه و ۴۳/۸۰ را سال ۲۰۱۷ ثبت کرده بود.
بنابر اطلاعات رسمی، سیویک تایپ R جدید (FL5) توانسته است در زمان ۷ دقیقه و ۴۴/۸۸۱ ثانیه مسیر ۲۰/۸۳۲ کیلومتری نوبرگ رینگ نوردشلیف (Nurburgring Nordschleife) را تکمیل کند و تفاوت خیرهکننده با نسل قبل را نشان دهد. چند هفته قبل، هوندا سیویک تایپ R توانسته بود در پیست سوزوکا ژاپن نیز رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو را ثبت کند.
تایرهای خودروی رکوردشکن، میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ بودند که برای خرید و نصب روی تایپ R جدید، موجود هستند. نسخهی پایه از این خودرو با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S عرضه میشود.
نکتهی جالب اینکه، پیشرانه تایپ R جدید نسبت به قبل، چندان متفاوت به نظر میرسد اما بهبود آیرودینامیک، ترمز و سیستم تعلیق، برتری محسوس مدل ۲۰۲۳ را نشان میدهند. موتور ۲ لیتر توربوشارژ K20C1 هوندا ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که نسبت به قبل، ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتنمتر، قویتر است. گیربکس ۶ سرعته دستی هم مشابه گذشته است.