جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

بحران ریزتراشه‌ها و اختلاف بر سر پایان آن

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که خودروسازان در مورد پایان بحران ریزتراشه‌ها خوش‌بین‌تر بوده و امیدوارند این بحران تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به پایان برسد، شرکت‌های سخت‌افزاری بیم دارند که مشکل یادشده بیش از این مدت طول بکشد.

شرکت‌های خودروسازی مانند جنرال موتورز، فورد موتورز و هیوندایی موتورز معتقدند بحران کمبود تراشه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت.

اما شرکت‌های تراشه‌ساز معتقدند تثبیت و بهبود بحران ریزتراشه‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. در این بین، خوش‌بینی برخی از خودروسازان جدی‌تر است و به عنوان مثال، هیوندایی از بهبود شرایط در ۳ماه سوم سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

در عین حال شرکت‌های سازنده انواع تراشه و نیمه هادی مانند ان ایکس پی و اینفینئون می‌‌‌گویند تا بازگشت تولید تراشه به میزان عادی، باید بیشتر انتظار کشید.

تداوم همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده شرکت‌های خودروسازی برای استفاده از تراشه‌‌‌های جدید و افزودن فناوری‌‌‌های تازه و مبتنی بر تراشه به تولیدات خود، با مشکل مواجه شوند.

از جمله این فناوری‌‌‌ها می‌توان به خودروهای برقی، قابلیت‌‌‌های جدید امنیتی و دستیارهای هوشمند رانندگی اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای موسسه آلیکس پارتنرز، کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱۰‌میلیارد دلار از درآمد خودروسازان کاسته و و تولیدات آنها را نیز به میزان ۷/ ۷‌میلیون دستگاه کمتر کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار