ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی به کجا رسید؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در برنامه بی‌واسطه شبکه یک از روند ساخت هواپیمای مسافربری گفت. به گفته وی قرار نیست این هواپیما تماما در داخل ساخته شود و «نیاز است تا 5 کشور توانمند کنسرسیوم تشکیل داده شود که حداقل 20 درصد آن متعلق با ایران باشد.»

موضوع ساخت هواپیمای ملی، یکی از پرونده‌های باز علم و فناوری در کشور است که منتقدان و موافقان زیادی دارد. به عقیده منتقدان ساخت هواپیما، باید به نبود صرفه اقتصادی و توانمندی داخلی در ساخت توجه داشت، اما طبق گفته دهقانی، ایران قرار است در یک گروه بین‌المللی متشکل از کشورهای دیگر نقش‌آفرینی کند تا توانمندی‌ها تجمیع و صرفه اقتصادی تضمین شود.

 

وی با اشاره به موضوع عقب‌ماندگی در حوزه خودروسازی تصریح داشت: خودروسازی کشور ما مشکل علم و فناوری ندارد، لازمه خودروسازی، به قیمت در آمدن آن و به تیراژ رساندن است.

 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این برنامه به ساخت نمونه اولیه خودروی برقی تولید داخل نیز اشاره داشت و از این نمونه بازدید کرد. به عقیده وی بایستی با کشورهای همسو ارتباط علم و فناوری داشت تا تولید خودروی برقی و یا هواپیما به صورت اقتصادی دنبال شود. همچنین در ساخت خودروی برقی باید بر روی طراحی و ساخت اجزای مهم تمرکز کرد تا ساخت بومی همه قطعات آن.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *