به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، “مهدی مطلبزاده” در گفتوگو با خبرنگار ما افزود: به طور مثال اگر چراغ یکی از همین خودروهای وارداتی دست دوم بشکند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ و تامین آن از کدام محل باید انجام شود؟ در نبود نمایندگیها، این مسئله بدان معناست که قاچاق این تجهیزات و لوازم یدکی رونق مییابد و دولت به حق و حقوق خود از محل گمرکی قطعات نمیرسد.
وی بیانداشت: این مسئله شاید تا سالها مردم را گرفتار تعمیرات، لوازم یدکی و غیره این خودروها بکند.
مطلبزاده با اشاره اینکه برخی در داخل به دنبال ذلیل کردن صنعت خودرو هستند، گفت: چند سال پیش، پیشبینی کردیم که صنعت خودرو در حال تبدیل شدن به یک صنعت ckd کار است و امروز به عینه چنین شرایطی را شاهد هستیم.
وی یادآور شد: در حالی که قرار بود ۸ میز ساخت داخل برای اجزا و قطعات خودرو برگزار شود، در عمل فقط ۵ میز برگزار شد. همچنین مقرر شد در این زمینه چهار مشوق از سوی خودروساز و ۷ مشوق از سوی دولت به قطعه سازان ارائه شود اما در عمل شکل اجرایی به خود نگرفت و حتی زیرمجموعه خودروسازان عکس این مسائل را اجرا کردند.