سیل عظیمی از خودروهای چینی در راه بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو ،زمانی که در مورد واردات خودرو و تخصیص ارز برای آن صحبت می‌شود، بد نیست نیم‌نگاهی هم به وضعیت اقتصاد کشور بیندازیم. در حال حاضر سخت‌ترین تحریم‌های بین‌المللی روی اقتصاد ایران و خصوصاً صنعت خودرو کشور تحمیل شده و می‌توان گفت هیچ شرکتی غیر از شرکت‌های خودروساز چینی، قصد همکاری با واردکنندگان ایرانی را ندارند.

بنابراین اگر هدف از واردات، ورود خودروهای باکیفیت و روز جهانی در مقیاس گسترده باشد، تحقق این هدف با سقف ارزی 20 هزار یورویی و تحریم‌های فعلی دور از انتظار است؛ چراکه بسیاری از خودروهای اروپایی، با قیمت‌های بالاتر از 20 هزار یورو وارد بازار می‌شوند و با توجه به اینکه علاقه چندانی به همکاری با همتای ایرانی ندارند، تامین محصولات و واردات آنها نیازمند همکاری با گالری‌های خودرو در کشورهای مطقه است.

در چنین شرایطی که نمی‌توان خودروساز خارجی را موظف به ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی کرد، چگونه می‌توان انتظار داشت شرکت‌های واردکننده این خودروها تا 10 سال خدمات وارانتی به محصولات فروخته‌شده بدهند؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *