قطعات خودرو

شارژ خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷ فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، محققان پروتکل شارژی ارائه کرده‌اند که شارژ فوق سریع خودروی برقی را بدون آسیب رساندن به باتری امکان‌پذیر می‌کند و تا سال ۲۰۲۷، ضمن کاهش زمان شارژ به ۱۰ دقیقه، هزینه‌ها و زمان سفر را نیز کاهش می‌دهد.

خودروهای الکتریکی در دهه گذشته مسیری طولانی را پیموده‌اند. به طور خاص‌تر، خودروهای الکتریکی جدید برخلاف مدل‌های قبلی خود می‌توانند مسافت طولانی‌تری را طی کنند. نکته‌ی مهم برای برخی از خریداران این است که شارژ یک خودروی برقی در اواسط سفر بیشتر از ریختن ۱۵ گالن بنزین در باک خودروی احتراقی طول می‌کشد.

 

 

برخی افراد ترجیح می‌دهند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به خوردن شیرینی و چاق شدن بپردازند، در حالی که منتظر هستند تا خودروی الکتریکی آن‌ها انرژی لازم برای انجام ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) بعدی را دریافت کند. اما کارشناسان می‌گویند نسل بعدی خودروهای الکتریکی می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه تا ۹۰ درصد شارژ شوند.

 

 

اگر باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای برقی فعلی خیلی سریع شارژ شوند، ممکن است آسیب ببینند و طول عمر باتری را کاهش داده و نیاز به تعویض پرهزینه دارند. اما گروهی از محققان از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای بررسی چگونگی پیر شدن باتری‌ها هنگام شارژ با سرعت بالا استفاده کرده‌اند و از این اطلاعات برای کمک به افزایش ایمنی زمان شارژ استفاده کرده‌اند.

 

 

به گزارش carscoops، محققان با مطالعه نتایج بیش از ۳۰،۰۰۰ داده، پروتکل شارژی ایجاد کردند که شارژ فوق سریع را بدون آسیب رساندن به خود باتری امکان‌پذیر می‌کند. واشنگتن پست گزارش می‌دهد که نکته منفی این است که فناوری جدید حدود ۵ سال تا قرار گرفتن در دسترس عموم فاصله دارد.

 

 

باتری خودروی برقی الکتریکی / electric car battery

دکتر اریک دوفک که نتایج این مطالعه را در جلسه انجمن شیمی آمریکا ارائه کرده است، در این زمینه می‌گوید:

 

 

شارژ سریع، کلید افزایش اعتماد مصرف‌کننده و پذیرش کلی خودروهای الکتریکی است. این اجازه می‌دهد تا شارژ خودروی برقی بسیار شبیه به شارژ مدل‌های احتراقی در پمپ بنزین باشد.

تولید باتری‌هایی که می‌توانند سریع‌تر شارژ شوند، فقط به کاهش زمان سفر برای مسافران بین‌ایالتی کمک نمی‌کند. چنین امکانی همچنین خودروهای برقی را ارزان‌تر و کارآمدتر می‌کند. ارزان‌تر از این جهت که خودروسازان به طور بالقوه می‌توانند وسایل نقلیه‌ای با باتری‌های کوچکتر ارائه دهند، زیرا کاهش شعاع حرکتی با توانایی شارژ سریع‌تر جبران می‌شود.

 

 

فناوری جدید به رانندگانی که به طور معمول نیازی به طی کردن مسافت‌های زیاد ندارند، کمک می‌کند تا به خرید و استفاده از خودروی برقی متمایل شوند. با توجه به این‌که بیشتر مشکل وزن خودروهای برقی به باتری مربوط می‌شود، کاهش اندازه بسته باتری نیز وزن کلی خودرو را کاهش می‌دهد؛ به این معنی که موتور برای حرکت آن در جاده نیاز به مصرف انرژی کمتری دارد.

 

اگر خودروی برقی در عرض ۱۰ دقیقه شارژ شود، تمایل بیشتری برای حرکت به سمت استفاده از مدل‌های الکتریکی وجود دارد. آیا کسی دوست ندارد به جای ۲۰ دقیقه صبر کردن و انتظار برای شارژ شدن خودروی برقی، زودتر از ایستگاه شارژ خارج شود؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *