به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،عضو هیاتمدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور تکیه بر صبر و پشتکار را مهمترین نکته در تعامل با شرکتهای دانشبنیان دانست و بیان کرد: «دستیابی به فناوری روز دنیا یکشبه امکانپذیر نیست و نیازمند تعامل با دانشگاههای داخلی و خارجی و قطعهسازان دنیاست.»
ابراهیم احمدی با اشاره به نقش شرکتهای دانشبنیان در داخلیسازی قطعات خودرو گفت: «صنعت خودرو از سال 97 همکاری خود را با شرکتهای دانشبنیان آغاز کرده که نتیجه آن برگزاری پنج میز خودکفایی است.
خوشبختانه بسیاری از قطعات خودرو با تکیه بر توان شرکتهای دانشبنیان داخلیسازی شدند.» وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال تحت عنوان «تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین» ازسوی مقام معظم رهبری را باید به فال نیک گرفت، اظهار کرد: «توجه مقاممعظم رهبری به نقش شرکتهای دانشبنیان در تولید میتواند ارتباط بین قطعهسازان و دانشبنیانها را تسهیل و زمینه پیشبرد اهداف آنها را فراهم کند.»
احمدی ادامه داد: « البته فعالیتهای تکنولوژیک و فناورانه مستلزم سرمایهگذاریهای فراوان ازسوی وزارت صمت، سازمان گسترش و نوسازی، خودروسازان و قطعهسازان است.
همچنین وامهای کمبهره که در گذشته در اختیار شرکتهای دانشبنیان قرار میگرفت باید تداوم پیدا کند و فعالیتهای آنها نیز تحت نظارتهای جدی قرار بگیرد.»
عضو هیاتمدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور در پایان با تاکید بر ضرورت تعامل میان صنعت و دانشگاه بیان کرد: «متاسفانه دانشگاههای ما بر پایه علم نظری پیش رفتهاند و فعالیت تجربی ندارند. ازسویدیگر صنایع نیز تمایلی به همکاری با دانشگاهها ندارند به این دلیل که تصور میکنند همکاری با دانشگاهها دستاوردی برای آنها درپی نخواهد داشت.
این در حالی است که صنایع با سرمایهگذاری در دانشگاهها میتوانند به سمت فعالیتهای دانشبنیان حرکت کنند و دانشگاهها نیز با رعایت قانون کپیرایت و ضمانت اجرا برای پروژههای علمی خود ارتباطاتشان را با صنایع گسترش داده و در راستای حفظ آن تلاش کنند.»