قطعات خودرو

طرح مشکلات و نگرانی های بخش صنعت خودرو

 در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس

 طرح مشکلات و نگرانی های بخش صنعت خودرو

به گزارش قطعات خودرو،  تعدادی از نمایندگان خودروسازان، قطعه‌سازان و فعالان این بخش، روز گذشته نشستی با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و مشکلات و دغدغه های این بخش را با نمایندگان

مردم در میان گذاشتند.

در همین رابطه، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات این نشست پرداخت.

زهرا سعیدی مبارکه گفت: یکی از مسائل مطرح‌شده در نشست کمیسیون صنایع و معادن، درخصوص اعمال استانداردها بود و مقرر شد بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا وضعیت تحویل خودرو استاندارد و غیر استاندارد بررسی شودکه آیا تفاوتی بین آن قائل هستند یا خیر. هم‌چنین موارد و موضوعاتی مانند علت تاخیر در عرضه‌ی خودروهای ثبت‌نامی، تعهدات ارزی، قیمت دستوری و کیفیت خودروهای تولید داخل نیز در این نشست مطرح شد.

وی در خصوص این‌که به نظر بسیاری از کارشناسان، دلالان عامل اصلی برهم خوردن آرامش و ثبات بازار خودرو هستند افزود:متاسفانه دلالان از زمانی که خودرو تولید می‌شود تا زمانی که به دست مشتری می‌رسد نقش مخربی را ایفا می‌کنند، به‌عنوان‌ مثال خودرویی که قیمت تمام‌شده آن ۳۰۰میلیون تومان است، با قیمت ۵۳۰ تومان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

زهرا سعیدی گفت: برنامه‌ی وزارت صمت برای خودروهای وارداتی این بود که ۱۰۰هزار دستگاه خودرو بنزینی و هیبرید، ۱۰۰ هزار خودرو برقی و ۴۰ هزار خودرو کار کرده وارد کشور شود البته هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای کارکردهتدوین نشده است. امیدواریم وزارت صمت با رفع ابهامات مطرح‌شده بتواند آئین‌نامه‌های موردنیاز را تدوین کند. قصد مجلس بر تعامل است و امیدواریم دولت هم مبنا را بر همین موضوع بگذارد و منافع این تعامل دو طرفه به سفره‌های مردم بازگردد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *