به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پژو ۴۰۸ به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز فرانسوی راهی بازار اروپا شده است. قدبلند جدید پژو از طراحی فست بک مانند و جالب سود میبرد و ترکیبی از خودروهای سواری و کراس اوور است. ۴۰۸ هماکنون در تست ایمنی گوزن تواناییهای خود را به نمایش گذاشته است.
همانطور که در تصاویر دیده میشود پژو ۴۰۸ جدید ارتفاع قابلتوجهی از سطح زمین دارد و همین موضوع میتواند روی هندلینگ آن تأثیر بگذارد.
مجله km77 نیز با توجه به طراحی ۴۰۸ به دنبال بررسی عملکرد آن در تست گوزن بوده است. خودروی موردبحث با پیشرانههای متنوعی عرضه میشود. فرانسویها دو مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار را در نظر گرفتهاند. پژو همچنین نسخه پایه ۴۰۸ را با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد عرضه میکند. همین پیشرانه در خودروی حاضر در تست وجود داشته و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
اولین تست پژو ۴۰۸ جدید به اسلالوم اختصاص دارد که در ۲۵.۹ ثانیه تکمیل میشود و ۴۰۸ را در جایگاهی بین رنجروور اتوبیوگرافی و نیسان آریا و ایکس تریل قرار میدهد. این خودروها به ترتیب ۲۶.۱ و ۲۵.۵ ثانیه را در تست اسلالوم ثبت کرده بودند. بهترین عملکرد این خودرو در تست گوزن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعتهای بالاتر باعث برخورد ۴۰۸ با مخروطها شدهاند. km77 قبلاً آلپین A110 را نیز تست کرده بود و این خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت توانسته بود عملکرد قابلتوجهی را نشان دهد. آلپین همچنین تست اسلالوم را با زمان ۲۱.۶ ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.
شایان ذکر است پژو ۴۰۸ جدید در این تستها با لاستیکهای کمعرض میشلن e-Primacy که مشخصات ۲۰۵/۵۵ R19 دارند حضور پیدا کرده بود و در صورت استفاده از لاستیکهای پهنتر و اسپرت تر شاید عملکرد بهتری داشت. البته همین سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت نیز از نظر km77 کاملاً رضایتبخش بوده است. ما مشتاقیم عملکرد ۴۰۸ با قوای محرکه هیبریدی را نیز در تست گوزن ببینیم. قطعاً پیشرانه برقی و باتری باعث افزایش وزن خودرو میشود و روی هندلینگ آن تأثیر میگذارد. پژو همچنین در حال کار روی نسخه تمام برقی ۴۰۸ نیز هست، خودرویی که در ماههای آینده معرفی خواهد شد.