به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، «محمدرضا نجفیمنش» در نشست «تبیین فرصتهای اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو»، افزود: با همین رایزنی ها استاندارد از اجرای استاندارد سوخت یورو ۶ عقب نشینی کرده و اکنون استاندارد یورو ۴ مبنا قرار گرفته است.
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: در جلسه اخیر با سازمان استاندارد مقرر شد تا کارگروهی برای بررسی برخی استانداردهایی که بستر اجرای آن وجود ندارد یا کاربردی نیست مانند هشدار عبور از خط تشکیل شود.
وی ادامهداد: استانداردی نظیر دی لایت نیز به درد کشورمان نمیخورد و بر این اساس باید فشار استانداردهای اجباری ۸۵ گانه بر تولید کم شود.
نجفیمنش، مشکلات صنعت را همچون کوه یخ شناور در آب توصیف کرد که فقط بخش کوچکی از آن پیداست و اگر بخواهیم با همین شیوه پیش برویم، مشکلات افزایش خواهد یافت.
وی تصریحکرد: شناخت گلوگاه های تولید به رفع مشکلات صنعت خودرو با استفاده از توانمندی دانشبینانها و دانشگاه ها کمک میکند، اما اقدامات انجام شده باید در چارچوب جهاد تبیین به اطلاع مردم و حاکمیت برسد.
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیانداشت: انتظار می رود همه قطعهسازان بزرگ، متوسط و کوچک مطالبات شان را دریافت کنند و به این طریق کاری کنیم که همه با دل و جان و رضایت کامل کار کنند.
وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و درست اقدامات و تلاش های انجام شده در صنعت خودرو و قطعه سازی تاکید کرد و گفت: باید اقدامات انجام شده به گوش همه ارکان حکومت و منتقدان برسد که قطعا کمک میکند تا فضا و جو منفی که بر علیه صنعت خودرو شکل گرفته کاهش یابد.
نجفی منش گفت: عمده جو منفی که علیه خودروسازان ایجاد شده توسط واردکنندگان خودرو ایجاد شده که ۲۰ هزار میلیارد تومان سود سالیانه در آن وجود دارد.