به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، ابهامات در مورد این مزایده از ابتدا وجود داشت؛ مانند اینکه خودروهای مذکور با وجود «ظن» قاچاق چطور برای مزایده انتخاب شدند و بهنوعی آیا این مزایدهها فروش مال غیر است؟ بااینحال حذف تعدادی خودرو به این ابهامات دامن زد.
در ابتدا معاون سازمان اموال تملیکی در این باره توضیح داد که برخی از این خودروها به دلیل مغایرت تعداد سیلندر بین خودروهای ۴سیلندر و ۶سیلندر که در قیمت تاثیرگذار است از مزایده حذف شدند. وی همچنین گفته بود علت این موضوع اشتباه کارشناسی بوده است.
با این حال روز گذشته خبرگزاری تسنیم، سندی منتشر کرد که مطابق آن در گزارش کارشناسی بهوضوح تاکید شده بود این خودروها ۴سیلندر هستند.
موضوعی که فضای غبارآلود این مزایده را با ابهامات بیشتری مواجه کرد. مشخص نیست اشتباه اصلی از کجا بوده که باعث مغایرت اطلاعات و خارج شدن تعداد قابلتوجهی خودروی لوکس و گرانقیمت از فرآیند مزایده شده است و چرا بهرغم آنکه گزارش کتبی کارشناسان در مورد تعداد سیلندر این خودروها وجود داشته، در اظهارنظرهای ابتدایی دلیل خروج این خودروها از مزایده، اشتباه کارشناسان اعلام شده است؟
از طرف دیگر ابهامات در مورد این مزایده از همان ابتدا رسانهای شد و با فاصله تنها ۹ روز از اعلام نام برندگان دور اول مزایده، سازمان املاک تملیکی دور دوم مزایده را در مورد خودروهایی که در دور اول حذف شده بودند کلید زد که تا اول آبانماه ادامه خواهد داشت.
سوالی که در این رابطه مطرح می شود این است که در این ۹ روز چه اتفاقی رخ داده که مشکلات مربوط به مزایده این خودروها حل شده است و چرا خودروهای عرضهشده در دور دوم در همان دور اول به فروش گذاشته نشدهاند؟
این سرعت عمل سازمان املاک تملیکی در مورد برگزاری هرچه سریعتر دور دوم مزایده خودروهایی که پنج سال در گمرکات و بنادر کشور خاک خورده بودند، خود محل ابهام دیگری است. با وجود این ابهامات اما از هفته آینده و با شروع آبانماه دور دوم مزایده آغاز خواهد شد و ۷۱ خودرو در این مرحله به مزایده گذاشته خواهند شد.