جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

فولکس واگن به هدف کاهش آلایندگی اتحادیه اروپا رسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، کریستین دالهایم  Christian Dahlheim مدیر فروش مالتی-برند گروه خودروسازی فولکس واگن می گوید: «برنامه های برقی شدن محصولات ما در سال گذشته با معرفی مدل های جدید و جذاب، سرعت چشمگیری پیدا کرد.»

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط فولکس واگن، متوسط آلاینده های دی اکسید کربن برای خودروهای سواری فروخته شده در اتحادیه اروپا «حدود ۲ درصد پایین تر از هدفگذاری قانونی» بوده است.

در سال ۲۰۲۰ گروه خودروسازی فولکس واگن عدم رسیدن به این هدفگذاری را به آثار شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داد.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شده است، سازندگان خودرو با جرایم سنگینی مواجه خواهند بود اگر آلایندگی محصولات جدید آنها از اندازه تعیین شده بالاتر باشد.

بر اساس استانداردهای آلایندگی کنونی، هدفگذاری آلایندگی ۱۲۰.۸ گرم دی اکسید کربن به ازای پیمایش هر کیلومتر تعیین شده و محصولات فولکس واگن موفق شده است که رقم ۱۱۸.۵ گرم به ازای هر کیلومتر را به ثبت برساند.

گروه خودروسازی فولکس در سال ۲۰۲۱ موفق به تحویل ۴۷۲,۳۰۰ دستگاه خودروی برقی به مشتریان خود در اروپا، نروژ و ایسلند شد که هم شامل خودروهای تمام برقی است و هم خودروهای هیبریدی [برقی-بنزینی] است. به بیان دیگر، فروش خودروهای برقی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن ۶۴ درصد رشد داشته است.

این در حالی است که اکثر سازندگان خودرو در دنیا با کمبود شدید ریزتراشه های نیمه هادی دست و پنجه نرم می کردند. ریزتراشه ها هم در خودروهای بنزینی و هم خودروهای برقی از قطعات کلیدی به حساب می آیند.

در بین خودروسازان اروپایی، فولکس در صدر جدول فروش قرار دارد اما با کاهش فروش ۴.۸‌ درصدی سهم بازار آن به ۲۵.۱ درصد کاهش یافته است.

گروه خودروسازی فولکس واگن شامل ۱۲ برند از جمله آئودی، پورشه و اشکودا است و برای دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی ۳۵ میلیارد یورو [۴۰ میلیارد دلار] سرمایه گذاری کرده و می خواهد تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین خودروساز برقی دنیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار