به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارتنیوز، با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرحهای فروش خود ادامه میدهند. حالا نیز ایرانخودرو و سایپا بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف به اجرای طرح فروش خودرو بدون قرعهکشی خودرو برای مادران شدهاند.
خودروسازان اجرای این طرح را از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز کردهاند.
در بخشنامه خودرو بدون قرعهکشی برای مادران آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال میگردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر شود.
این طرحهای فروش خودرو در حالی اجرایی میشوند که از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.
برخی از متقاضیان مدعی شدند که در طرح فروش خودرو بدون قرعهکشی ثبتنام کردهاند، اما موفق به خرید خودرو نشدهاند.
ماجرا چیست؟
بر اساس اخرین آمار در این طرح، چهار میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۶۶ نفر، برای ظرفیت چهار هزار نفری محصولات ایران خودرو شرکت کرده بودند.
شرکت ایرانخودرو نیز به تجارتنیوز گفت: از آغاز این طرح قرعهکشی خودرو انجام گرفت. زیرا تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت ایرانخودرو بود. در هیچ فروشی تعداد متقاضیان کمتر از ظرفیت نبوده تا بدون قرعهکشی خودروها به فروش برسند.
به گفته ایرانخودرو، تعداد ثبتنام کنندگان به مرور در حال کاهش است. ممکن است در طرحهای فروش آینده ظرفیت ثبتنام و تعداد متقاضیان به تعادل برسد و خودروها بدون قرعهکشی خودرو به دست متقاضیان برسد.
پیش از آغاز این طرح نیز، سایپا تاکید کرده که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعهکشی خودرو صورت میپذیرد.
در غیر این صورت، همه مادران مشمول، که شرایط آنها به تایید سازمانهای ذیربط برسد، امکان واریز وجه را دارند.