به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، از این پس تمامی خودروسازان مکلف هستند تا محصولات خود را در این سایت عرضه کنند و در صورتی که تقاضا برای خرید یک خودرو بیش از حد باشد، برندگان آن خودرو با قرعه کشی مشخص خواهند شد.
از ابتدای فروش خودرو به روش قرعه کشی، انتقادات بسیاری از سوی مردم و کارشناسان خودرو به این فرآیند وارد شده است. حال برخلاف وعدههای وزیر صمت، قرعه کشی خودرو نه تنها حذف نشده است، بلکه به سایر محصولات نیز سرایت کرده است. اکنون خودروهای مونتاژی چینی که با قیمتهای بالاتر از محصولات داخلی به فروش میرسند نیز در معرض قرعه کشی خودرو قرار گرفتهاند.
اگر بخواهیم این مساله را ساده بیان کنیم، باید گفت که اکنون تمامی خودروهای مونتاژ داخل به روش قرعه کشی فروخته میشوند.
در حقیقت تقاضا برای ثبت نام اولیه همه خودروها آنقدر بالا است که تمامی آنها باید با روش قرعهکشی به مشتریان عرضه شوند.
قرعه کشی خودرو طی چند سال اخیر انگیزههای سفته بازانه خریداران را افزایش داده است و آنها با شوق و رغبت به سمت خرید انواع خودروها گام برمیدارند.
برای مثال اکنون تقاضا برای ثبت نام خودروهایی همچون لاماری ایما، دیگنیتی، فیدلیتی و محصولات مدیران خودرو به شدت افزایش یافته است.
این اتفاق در حالی است که تولید این خودروها افزایش پیدا نکرده است و قیمت آنها در مقایسه با خودروهای داخلی بسیار بیشتر است. با این حال تعداد بسیار بالای تقاضا برای خرید این خودروها، موجب میشود تا آنها به روش قرعه کشی در اختیار مصرفکنندگان قرار گیرند.
طبیعی است که بسیاری از افراد با هدف کسب سود به سمت خرید خودرو گام بر میدارند. برندگان خودروهایی همچون فیدلیتی، دیگنیتی و لاماری ایما نیز حوالههای دریافت شده را با قیمتی بسیار بیشتر از نرخ حواله در بازار آزاد به فروش میرسانند.
در نهایت این امر به اغتشاش بیشتر بازار خودرو منجر میشود و قیمت خودروهای چینی را در بازار به شدت افزایش خواهد داد، بازاری که تاکنون آرام و کم تردد بوده است.