به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارتنیوز، گرچه هر دو خودروی لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ، محصول شرکت دانگفنگ چینی است، اما لاماری ایما توسط شرکت آرین موتور و دیگنیتی پرایم و پرستیژ، توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ و عرضه میشوند.
با توجه به سابقه بهمن موتور در مونتاژ و عرضه خودروهای چینی و همچنین وجود نمایندگیهای بیشتر در سطح کشور نسبت به آرین موتور، در بخش خدماترسانی ممکن است گوی سبقت را نسبت به رقیب خود در بازار بگیرد.
هرچند شرکت آرین پارس موتور نیز شرکت تازهتاسیسی نبوده و قبلا در زمینه واردات خودروهایی همچون میتسوبیشی و دیاس، تجربه کافی را کسب نموده است.
مشخصات فنی
خودروی لاماری از یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI به همراه گیربکس 7سرعته بهره برده و خودروی دیگنیتی پرستیژ، پیشرانه 2 لیتری TGDI به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره میبرد.
در نتیجه به دلیل استفاده هر دو خودرو از یک تکنولوژی و اینکه پیشرانه پرستیژ حجم بالاتری دارد، پیشرانه این خودرو قدرت بالاتری نیز نسبت به لاماری ایما تولید خواهد کرد.
هرچند شتاب صفر تا 100 لاماری ایما به صورت رسمی منتشر نشده اما باید در نظر داشت، باتوجه به وزن پایینتری که این خودرو نسبت به دیگنیتی پرستیژ دارد، شتاب هر دو تقریبا در همان محدوده 10.5 ثانیه باشد.
به صورت کلی، دیگنیتی پرستیژ در قسمت قوای فنی امتیاز بالاتری نسبت به لاماری ایما میگیرد.
طراحی ظاهری
هر دو محصول باتوجه به این که جدیدا به بازار معرفی شدهاند، از طراحی بهروزی برخوردارند اما اگر بخواهیم بین این دو مقایسهای داشته باشیم، لاماری ایما از طراحی رادیکالتری استفاده کرده.
برای مثال، حذف چراغهای نورپایین و نوربالا از کاسه چراغ بالایی و تعبیه آنها در قسمت مهشکن، مصداقی بر این امر است که لاماری ایما، قصد پیروی از خط طراحی همیشگی خودروها را ندارد.
علاوهبر آن دیگنیتی پرستیژ دارای ابعاد بزرگتری بوده و اگر قصد سفرهای آفرودی داشته باشید، شاید گزینه مناسبتری باشد. هرچند که هر دو خودرو مناسب سفرهای آفرودی نبوده و امکانات لازم را ندارند.
این ابعاد بزرگ دیگنیتی پرستیژ در قسمت رینگها نیز به چشم میخورد. این خودرو از رینگهای آلومینیومی 20 اینچی استفاده میکند و نسبت به لاماری ایما که رینگهای 19 اینچی دارد، بزرگتر است.
به صورت کلی در بخش طراحی ظاهری، لاماری جمعو جورتر بوده و امتیاز بالاتری نسبت به رقیب خود میگیرد.