به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، فرهاد حقيقي، رئيس اتحاديه آموزشگاه هاي تعليم رانندگي تهران گفت: نرخ ها و درآمد مربی رانندگی کفاف زندگي اين طيف از جامعه را نمي دهد. هيچ مربي با نرخ ساعتي ۲۰ هزار تومان حاضر به کار نيست.
وي در ادامه بيان داشت: با آناليزي که انجام دادهايم اگر پرايد ۱۴۰ ميليون تومان که قيمت کف اين وسيله نقليه است نه قيمت ۲۰۰ ميليون تومان بازار و حداقل دستمزد، حداقل نرخ براي آموزشگاه ها ساعتي ۱۲۰ هزار تومان محاسبه شده است، درخواست داريم با کارشناسان تصميم گيرنده بنشينيم و با بررسي تخصصي شرايط را مورد بحث قرار دهيم. مطمئن هستم مسئولان در مي يابند نرخ پيشنهادي کاملا در شرايط امروز عادلانه است.
حقيقي در مقايسه صنف متبوعش با ۲۰ سال قبل بيان داشت: ۲۰ سال پيش تمام آموزش هاي مربوط به رانندگي در اختيار اين صنف بود، از جمله آموزش رانندگي به نيروهاي مسلح و بهداشت و خانواده هايشان همچنين آموزش رانندگان اتوبوس هاي شرکت واحد، اما راهنمايي رانندگي در مدت ۲۰ سال نه تنها اين نظم را از هم پاشيد؛ بلکه مدعي هم شد. خودمان تسهيلات ويژه به خانواده ناجا و بهداشت مي دهيم پس دليلي ندارد که پليس راهور تخلف کند و آموزشگاه هايي نظير سروش تاسيس کند و بعد به دنبال ايجاد آيين نامه و قانون باشد تا کار خود را قانوني نمايد.
وي تصريح کرد: تاسيس آموزشگاه هايي در پادگان ها و در فاصله هاي نزديک خلاف قانون است. جلسات کارشناسي در حوزه رانندگي بدون حضور اين اتحاديه صورت مي پذيرد چرا؟ بايد براي تعيين ضوابط و آيين نامه ها در وزارت خانه ها و يا کميته اجتماعي دولت از کارشناسان اتحاديه دعوت شود. علي رغم تاکيد رهبري بر عدم موازي کاري و رعايت اصل ۴۴ قانون اساسي، انتظار مي رود دولت کار و وظيفه بخش خصوصي را به خودشان واگذار کند. پليس وظيفه اش ايجاد نظم است در حاليکه اکنون با اين اتحاديه در حال رقابت مخرب است. بايد به کار خود که توليد محتوا است بپردازد نه اينکه از حربه زور براي بهره برداري براي خود استفاده و حق اين صنف را پايمال کند.