به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کانیون جدید با برخورداری از پیشرانهٔ توربوشارژ چشمگیر، نسخهٔ آفرودی AT4X و نسخهٔ لوکس دنالی، حتی برخی پیکاپهای فول سایز را هم شرمنده خواهد کرد و رقبا را کاملاً به چالش خواهد کشید زیرا با آمدن نسل جدید این خودرو به بازار دیگر مفهوم پیکاپ میان سایز به معنای کاستیهای فراوان در قسمتهای مختلف نخواهد بود.
ظاهر مدرن و متمایز
نسل قبلی کانیون طراحی ساده و نسبتاً خستهکنندهای داشت اما در نسل جدید منحنیهای نرم جای خود را به طراحی تیزتری دادهاند و دماغهٔ تقریباً عمودی خودرو نیز حالا به جلوپنجرهای برجسته و چراغهای LED دوقسمتی مجهز شده است. در زیر این پوستهٔ خشن و تهاجمی هم تعلیق آفرودی بهصورت استاندارد پنهان شده است که در تیپهای الویشن، AT4 و دنالی ۵۱ میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین دارد درحالیکه در تیپ AT4X با افزایش ۷۴ میلیمتری، ارتفاع از این هم بیشتر میشود. همچنین درحالیکه دیگر تیپها از لاستیکهای ۳۲ اینچی استفاده میکنند، AT4X به لاستیکهای بزرگتر ۳۳ اینچی گودیر رانگلر مجهز است.
در عقب کانیون مدل ۲۰۲۳ شاهد درب پشتی جدیدی با نشان برجستۀ جیامسی هستیم که در بخش پایینی داخل آن محفظهای ضدآب با عرض ۱۱۴ سانتیمتر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است. مثل نسل جدید کلرادو، این پیکاپ جیامسی هم صرفاً بهصورت دو کابین با اتاق بار کوتاه تولید میشود. این اتاق بار ۱۵۷ سانتیمتر طول داشته و به دو شیار برای قرار دادن لاستیک موتورسیکلت یا دوچرخه و خروجی برق ۱۱۰ ولت مجهز است. درب اتاق بار نیز میتواند در حالت نیمهباز ثابت بماند تا امکان حمل بارهای طویل مثل الوار و تخته سهلا فراهم شود.
زیباترین کابین در بین همهٔ پیکاپهای میان سایز
داخل نسل جدید کانیون با متریال باکیفیت، طراحی مدرن و تکنولوژیهای مدرن مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی استاندارد، کاملاً نسبت به قبل متحول شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۳ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم بهره میبرد. به گفتهٔ جیامسی، هر تیپ کانیون با هویت منحصربهفرد خود طراحی شده و در کل خانوادهٔ این پیکاپ هیچ کابینی یکسان نخواهد بود.
نسخهٔ دنالی شیک و لوکس
نسخهٔ لوکس دنالی در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی اختصاصی، تزئینات کرومی بیشتر، پله رکابهای کرومی و رینگهای ۲۰ اینچی از دیگر نسخهها متمایز شده اما اصلیترین ویژگی کانیون دنالی در داخل است که آن را به لوکسترین پیکاپ میان سایز بازار تبدیل میکند. این نسخه علاوه بر برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی بزرگتر ۱۱ اینچی، به گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، تزئینات چوبی با حکاکی لیزری، سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو، هدآپ دیسپلی ۶.۳ اینچی و کروز کنترل تطبیقی هم مجهز است.
نسخهٔ آفرودی و توانمند AT4X
کسانی که خواهان تواناییهای آفرود هستند باید تیپ AT4X را انتخاب کنند که علاوه بر ارتفاع بیشتر و برخورداری از لاستیکهای ۳۳ اینچی، به قفل دیفرانسیلهای الکترونیکی جلو و عقب، کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV و محافظت از زیر بدنه هم مجهز است. در این نسخه همچنین به حالتهای رانندگی معمولی، یدک کشی، تراین و آفرود، یک حالت اختصاصی بنام باجا هم اضافه میشود. به لطف همهٔ این ویژگیها، فاصلهٔ کانیون AT4X از زمین به ۲۷۲ میلیمتر رسیده و زوایای حمله، فرار و شکست آنهم به ترتیب ۳۶.۹ درجه، ۲۵ درجه و ۲۴.۵ درجه خواهد بود. این نسخه اما علیرغم شخصیت خشن و آفرودی، در داخل کاملاً لوکس بوده و از تمام تجهیزات نسخهٔ دنالی همراه با تریم قرمزرنگ و تودوزی چرمی سفیدرنگ بهره میبرد.