موسوی، مدیر فروش آذین قطعه: حضور در بازار لوازم یدکی را به کار با خودروسازان ترجیح می‌دهیم

به گزارش قطعات خودرو ، موسوی مدیر فروش آذین قطعه: حضور در بازار لوازم یدکی را به کار با خودروسازان ترجیح می‌دهیم
هفتمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، از روز 13 شهریور ماه جاری و به مدت 3 روز در شهر سنندج استان کردستان برگزار شد. در این نمایشگاه که بسیاری از تولید کنندگان قطعات خودروی ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند، شرکت آذین قطعه که تولید کننده‌ی قطعات و لوازم جانبی سیستم ترمز خودروهای ایرانی است نیز حضور داشت. علی موسوی مدیر فروش این شرکت در رابطه با شرایط بازار قطعات یدکی گفت: از همان ابتدای کارمان به دنبال تولید قطعات و عرضه و فروش آنها در بازار لوازم یدکی بودیم. البته از کارخانه‌های خودروسازی بارها پیشنهاد همکاری دریافت کرده و در استاندارهای آنها قبول شدیم اما نتوانستیم با آنها کار کنیم.وی افزود: پدر من، سید حسین میر موسوی بنیان گذار شرکت آذین قطعه است. مجموعه‌ی ما دارای 35 سال سابقه بوده و از همان ابتدا در بخش تولید و فروش قطعات یدکی فعالیت می‌کنیم. دفتر مرکزی و دفترفروش ما در تهران، خیابان اکباتان است و در چند شهر بزرگ مانند تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز نمایندگی فعال داریم. قصد داریم یک دفتر نمایندگی در سنندج تاسیس کنیم برای همین در این نمایشگاه شرکت کردیم.
موسوی ادامه داد: محصولات ما از استاندارد لازم برخوردار بوده و سایر محصولاتی که به تازگی در گروه اقلام ضروری قرار گرفته‌اند نیز در پروسه کسب استاندارد قرار دارند.مدیر فروش آذین قطعه گفت: سیاست کاری ما، عرضه و فروش قطعات تولیدی در بازار لوازم یدکی است وکار با بازار را به همکاری با خودروسازان ترجیح می‌دهیم. کارخانه‌های خودروسازی اقدام به درجه بندی تولید کنندگان داخلی نموده و تولیدکنندگان جدید در چند سال اول در درجه های پایین قرار می‌گیرند. نحوه‌ی تسویه حساب با خودروسازان نیز مشکل ساز بوده و گاهی یک سال طول می‌کشد بنابراین برای ما این نوع همکاری بخصوص در شرایط فعلی منطقی و مفید نیست. این فعال صنفی افزود: در بخش تولید قطعات ترمز نسبت به سایر قطعات خودرو، تولید کنندگان جدید کمتری وارد شده‌ و چهار الی پنج شرکت معتبر و دارای استاندارد در این حوزه که بسیار تخصصی، حساس و حیاتی بوده و مستقیما با جان مصرف کننده ارتباط دارد، فعال هستند. شرکت‌هایی هم هستند که کالا را از تولید کنندگان زیر پله‌ای خریداری کرده و در بسته بندی‌ و برند خود عرضه می‌کنند. موسوی در خصوص تعدد قطعات خودروها که ناشی از تنوع خودروهاست، گفت: این مسئله دارای مزایا و معایبی است. هر چند تعدد و تنوع بالای قطعات، باعث بالارفتن میزان تقاضا و در نتیجه عرضه بیشتر می‌شود اما باید در نظر داشته باشیم که ساخت هر قطعه نیز کار آسانی نبوده و دارای شرایطی خاص و مراحل زیادی است. تعدد و تنوع قطعات، هم‌چنین باعث سردرگمی و تردید مصرف کننده و تعمیرکار می‌شود. برای مثال سیلندرترمز چرخ عقب پژو405 توسط چند شرکت تولید شده و تعمیرکار نمی‌تواند تشخیص دهد که قطعه‌ی خراب شده، تولید کدام شرکت است تا عین آن قطعه را نصب کند. متاسفانه این مسئله بدان جهت رخ می‌دهد که خودروسازها برای خرید قطعه از تولید کننده ها، ضوابط مشخص و تعریف شده‌ای نداشته و این کار بیشتر بر اساس روابط انجام می‌شود. برای مثال در چهل هزار عدد خودروی تولید شده، از قطعه‌ی تولیدی یک شرکت و در خودروهای بعدی تولید شده از همان مدل، تولیدات شرکت دیگری مورد استفاده قرارگرفته است. مدیر فروش آذین قطعه در خصوص تعداد و زمان تقریبی ساخت قطعات توضیح داد: در این مورد میزان تقاضا برای ما تعیین کننده است. گزارشات روزانه از بازار و مقدار تقاضای مشتریان همراه با دانش و تجربه به ما می‌گوید که یک کالا تا چه زمانی باید تولید شود. مادامی که تقاضا برای یک قطعه وجود دارد، ما آن قطعه را تولید می‌کنیم. برای مثال لوازم یدکی پیکان بعد از گذشت 20 سال هم چنان جزو اقلام پر تقاضا بوده وتولید می‌شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *