قطعات خودرو

احیای کولت میتسوبیشی با کلیوی رنو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز،‌ شاید استفاده از واژه «رونسانس» بیش از حد برای این وضعیت قوی باشد اما بعد از دو دهه، تولید آوت لندر جدید با بج سه الماسش رخداد مهمی برای میتسوبیشی به حساب می آید. آوت لندر یک خودروی اس یو وی [شاسی بلند] است و با توجه به این که دوره طلایی میتسوبیشی را خودروهای سواری اسپورت تشکیل می دادند، رسیدن به دوران اوج برای این برند ژاپنی کار بسیار دشواری است.

گام بعدی این خودروساز ژاپنی، احیای خودرو جمع و جور کولت Colt است که از سال 2013 متوقف شده و حال با کمک کلیو Clio رنو برای برقی شدن در نظر گرفته شده است. احیای کولت با بج رنو کلیو ایده بدی نیست چون این روزها این برند نیازمند تازگی و نوآوری است حالا فرقی نمی کند که این بوی تازه از کدام یک از متحدانش در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی باشد.

میتسوبیشی تیزری از کولت جدید را روز سه شنبه به نمایش گذاشت. البته این تیزر برای جلب توجه، خودرو را در سایه به نمایش گذاشته تا همه جزئیات آن معلوم نباشد.

کولت جدید می تواند به معنای واقعی یک کلیو Clio‌ از رنو یا میکرا Micra از نیسان در دل خود داشته باشد که با پوسته یا ظاهر میتسوبیشی به دنیا عرضه می شود چون پلتفرم هر سه تا CMF-B است. شاید برای خیلی از هواداران این برند که دوران اوج میتسوبیشی را به یاد دارند، این شکل از احیا، خیلی هم خوشایند نباشد اما آن طور که از ظواهر امر بر می آید، این برند دیگر منابع کافی در اختیار ندارد که به تنهایی به آن دوران اوج بازگردد. در حالی که رنو و نیسان در دو دهه گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. به همین دلیل کولت بر پایه کلیو می تواند سکوی برای بازگشت میتسوبیشی به حساب آید. کولت جدید در سال 2023 به دست مشتری می رسد که همزمان با معرفی ASX جدید میتسوبیشی است که آن هم در حقیقت بر پایه کپچر رنو است و کراس اور کوچک به حساب می آید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *