به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، صنعت خودروی جهانی نشان میدهد که احتمالا خودروهای الکتریکی در نهایت از قدرت احتراق داخلی پیشی خواهند گرفت. به نظر میرسد این انتقال قدرت در برخی خودروسازان سریعتر در حال رخ دادن است، علیرغم اینکه تاکنون دوج چلنجر همچنان یک پناهگاه امن برای موتور پرقدرت V۸ بوده است، با ورود نسل بعدی چارجر و چلنجر، تغییراتی درحال رخ دادن است.
سخنگوی شرکت دوج تایید کرد که پلتفرم نسل بعدی نهتنها موتور V۸، بلکه تمام موتورهای احتراق داخلی را از رده خارج خواهد کرد.
پلتفرم مورد بحث جایگزین، پلتفرم LX است که طرح دیفرانسیل عقب کرایسلر در اندازه کامل بوده و به سال ۲۰۰۵ بازمیگردد.
مدلهای فعلی از نسخههای اصلاحشده پلتفرم ـ LD برای شارژر و LA در چلنجر ـ استفاده میکنند که موتور V۶ و موتور V۸ به همراه گیربکس هشتسرعته اتوماتیک را در خود جای میدهند.