به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت هاروین که مرکز طراحی آن در اتریش و مرکز تولید موتورسیکلتهایش در چین قرار دارد از محصولات جدید خود در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA میلان ایتالیا رونمایی کرد. محصول اول این شرکت سِنمِنتی ۰ نام دارد که با توجه به ساختار اسکوتری خود از پرفورمنس قابلتوجهی سود میبرد.
با گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری، این اسکوتر جذاب میتواند تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در واقع میتوان آن رقیبی نفسگیر برای سوزوکی GSX-R1000 دانست.
هاروین میگوید سنمنتی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد و بنابراین از نظر تردد در بزرگراهها نیز مشکلی نخواهد داشت. مجموعه باتری ۱۶.۲ کیلووات ساعتی اسکوتر موردبحث را نیز میتوان با شارژر سریع در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کرد. این باتری توانایی دستیابی به شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری را با سرعت پایدار ۸۸ کیلومتر در ساعت فراهم خواهد کرد.
شاید با خود فکر کنید این پرفورمنس برای یک اسکوتر الکتریکی ضروری نیست اما کار هاروین تمام نشده چراکه از بیش از ۳۰ دوربین، حسگر و پردازندههای یادگیری عمیق در اسکوتر سنمنتی استفاده کرده تا این محصول را به عنوان ویترینی از جدیدترین تکنولوژیها اثبات کند. از دیگر ویژگیهای اسکوتر موردبحث میتوان به پایش فشار باد لاستیکها، رادارهای جلو و عقب برای پایش نقاط کور و هشدارهای برخورد، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و سرپایینی و اتو هلد اشاره کرد.
وجود دوربینها و حسگرها باعث میشوند این اسکوتر حالت نگهبان را ارائه کند تا هر زمان که سنمنتی را پارک کنید خیالتان از بابت آن راحت باشد. دوربینها همچنین برای بررسی شرایط جاده و سوارکار طراحی شدهاند تا بتوانند خروجی پیشرانه را با عادتهای موتورسوار هماهنگ کنند. این اسکوتر همچنین میتوانند خودش را با شرایط مختلف جاده وفق دهد. یکی دیگر از ویژگیهای جالب این اسکوتر الکتریکی به هوش مصنوعی آن مربوط میشود که در صورت اطلاع از حس خوب موتورسوار اقدام به ضبط خودکار ویدئوهای سلفی خواهد کرد.
سیستم استارت بدون کلید، ارتباط بلوتوث و… جزو دیگر ویژگیهای هاروین سنمنتی هستند. صندلیها و دستههای گرمکن دار، حالت دندهعقب برای جلوگیری از برخورد با موانع، سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، شوکهای بادی قابل تنظیم در سه سطح و شیشه جلوی کاملاً خودکار از دیگر ویژگیهای این اسکوتر پیشرفته به شمار میروند.
محصول دیگر هاروین در نمایشگاه میلان با نام سنمنتی X کانسپت شناخته میشود که از نظر پرفورمنس کاملاً با سنمنتی ۰ برابری میکند اما از معماری جدید هاروین در آن استفاده شده و این شرکت مدعی است این ساختار تضاد سه وجهی پرفورمنس، شعاع حرکتی و وزن را کاملاً حل میکند. طراحی این کانسپت کاملاً جدید بوده و باتری، پیشرانه و کنترلرها بهصورت یکپارچه و بخشی از ساختار کلی در نظر گرفته شدهاند. این کانسپت شکل عجیبی دارد و احتمال تولید آن بسیار کم به نظر میرسد.