به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، هوندا پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی خود با ۳۵۰ اسب بخار قدرت را معرفی کرد. این پیشرانه که از تکنولوژی VTEC سود برده و با سوخت اکتان ۸۶ کار میکند برای قایقها طراحی شده است.
پیشرانه موردبحث که با کد BF350 شناخته میشود اولین پیشرانه ۸ سیلندر ژاپنیها برای کاربری یاد شده است و در بالاترین سطح پیشرانههای دریایی هوندا قرار میگیرد. خریداران میتوانند پوشش خارجی پیشرانه را با رنگهای نقرهای یا سفید سفارش دهند و لوگوهای کرومی این خودروساز نیز روی پوشش پیشرانه به چشم میخورد.
این نیروگاه آهنین از تکنولوژیهای زیادی سود میبرد که از جمله آنها میتوان به حالت گشتاور بیشتر در دورهای پایین یا BLAST اشاره کرد که با افزایش نسبت هوا و سوخت و جلو انداختن زمانبندی جرقهزنی سبب شتاب گیری بهتر در دورهای پایین پیشرانه میشود. در زمانی که قایق با سرعت ثابت حرکت کند حالت اکو موجود باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
این پیشرانه همچنین به کروز کنترل مجهز است و یک عملکرد دیگر نیز وجود دارد که پیشرانه را در زمان توقف قایق بالا میبرد تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند.
پیشرانه BF350 هوندا از کنترلهای گاز هوشمند سود میبرد و قابلیتهای توقف و سرعت پایین آن بهبود یافته است. این نیروگاه آهنین از اوایل سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد و قیمت و سایر مشخصات آن با نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر خواهد شد. همچنین باید گفت ژاپنیها پیشرانه خود را با گارانتی ۵ ساله ارائه خواهند کرد.
هوندا تنها شرکتی نیست که پیشرانه ۸ سیلندر برای کاربری دریایی را تولید میکند چراکه یاماها نیز قبلاً نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری با دو خروجی ۴۲۵ و ۴۵۰ اسب بخار را تولید کرده بود.
مرکوری مارین نیز چندین پیشرانه ۸ سیلندر با قدرت ۲۲۵ تا ۳۰۰ اسب بخار را در سبد محصولاتش دارد و حتی پیشرانههای ۱۰ سیلندر با خروجی ۳۵۰ و ۴۰۰ اسب بخار را تولید میکند. نهایتاً باید به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷.۶ لیتری شرکت یاد شده هم اشاره کنیم که قدرتش به ۶۰۰ اسب بخار میرسد.