به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، اهداف شرکت هوندا همچنین شامل تولید حدود ۲میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال، تا سال ۲۰۳۰ است. این استراتژی نشاندهنده عزم جدی هوندا برای دستیابی به جایگاه خود در بازار رو به رشد سریع وسایل نقلیه الکتریکی است، جایی که شرکت تسلا در آن پیشتاز است و خودروسازان ژاپنی با خطر عقب افتادن از رقبای آمریکایی و اروپایی مواجهند.
هوندا و دیگر خودروسازان ژاپنی مدتهاست تاکید دارند حتی اگر وارد حوزه تولید خودروهای برقی شوند، از فناوری هیبریدی دست نمیکشند.
طرفداران خودروهای هیبریدی به بازارهای زیادی اشاره میکنند – بهویژه برخی از بازارهای نوظهور – که زیرساختهای پشتیبانی از خودروهای برقی باتریدار در آنها برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.
بخش عمدهای از سرمایهگذاری ۸ تریلیون ینی (۶۴میلیارد دلاری) هوندا در زمینه ارتقای برقرسانی و ابداع فناوریهای نرمافزاری خواهد بود. از این رقم حدود ۴۳میلیارد ین برای تولید انواع باتریهای جدید تا بهار سال ۲۰۲۴ هزینه میشود.