فاطمی‌امین در ادامه در پاسخ به برخی از منتقدان که عنوان کردند تولید یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار دستگاهی خودرو در سال آینده سنگ بزرگ وزارت صمت است پاسخ داده و عنوان کرده که اهداف تولید به‌‌‌تنهایی ترسیم نشده بلکه این یک برنامه یکپارچه است و در حال حاضر نیز میزان تولید ماهانه ایران‌خودرو در سال آینده مشخص است.

وزیر صمت همچنین یکی از زیرساخت‌های رشد تولید را تامین مالی زنجیره خودروسازی کشور عنوان کرده است. اما خروج خودروهای قدیمی که در وعده‌های ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور نیز موردتاکید قرار گرفته بود از دیگر برنامه‌هایی است که فاطمی‌امین در این برنامه به آن اشاره کرد.

وی در این زمینه افزود که ایران‌خودرو در سال آینده خودروهای ۴۰۵ و سمند و سایپا هم تیبا را از رده خارج خواهند کرد که این اقدام کم‌‌‌نظیری است. فاطمی‌امین همچنین از برنامه‌‌‌ریزی برای معرفی ۳ خودروی جدید در سال آینده خبر داد.

اما جدا از اخبار مربوط به برنامه‌ریزی کمی خودرو، فاطمی‌امین به برخی از شبهات خودروسازی نیز پاسخ داده است.

وی درباره شبهه وجود مافیای خودرو عنوان کرده که مافیا وجود دارد اما در جاهایی که شاید با تصور مردم متفاوت باشد. وی تاکید کرد: شبکه‌‌‌هایی وجود دارد که منافع آنها اجازه نمی‌‌‌دهد که اتفاقات خوبی بیفتد و یک منافعی شکل گرفته است که با منافع مردم هم‌‌‌راستا نیست، بنابراین وظیفه ما شناسایی این‌ها و حل مسائل است. اما خصوصی‌سازی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا از جمله برنامه‌های سیاستگذار خودرو است که در فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور نیز به آن اشاره شده است.

فاطمی‌امین در این زمینه تاکید کرده که باید مدیریت خودروسازی را به مردم واگذار کنیم، به این معنا که دولت از خودروسازی خارج شود. وی با تاکید بر اینکه دولت سهم کوچکی در ایران‌خودرو و سایپا دارد عنوان کرد که در یک دوره‌‌‌هایی به‌‌‌اشتباه ایران‌خودرو و سایپا سهامدار خودشان شدند، یعنی سایپا درآمد داشته است و به‌‌‌جای اینکه درآمد را صرف تحقیق و توسعه محصول کند خودش ۴۰‌درصد از سهام شرکت را خریداری کرده است که این شرایط دو نقص دارد؛ اول اینکه منابع از تولید خارج شد و دوم اینکه مدیرعامل سایپا، مدیرعامل شرکتی را تعیین می‌کند که این شرکت به هیات‌مدیره‌‌‌ای که در شرکت سایپا باشد رای می‌دهد و هیات‌مدیره سایپا، مدیرعامل را تعیین می‌کند.

فاطمی‌امین همچنین بار دیگر بر کاهش قیمت تمام شده خودرو در سال آینده تاکید و تصریح کرده که سال آینده ۱۵‌درصد قیمت تمام‌‌‌شده خودرو کاهش پیدا می‌کند که این زیان خودروساز را نزولی خواهد کرد.