دنیای اقتصاد – در حالی که دو نسل اول آیگو حاصل همکاری مشترک با پژو-سیتروئن بوده [و حالا پژوسیتروئن بخشی از برند استلانتیس است] نسل سوم آن فقط برعهده تویوتا است. این طور به نظر میرسد که شریک تجاری فرانسوی تصمیم دارد از این سگمنت بازار بهطور کلی خارج شود. با این حال این آیگوی نسل سوم رگههایی از ژن فرانسوی در خود دارد. هر چه باشد حاصل استودیوی تویوتا در جنوب فرانسه است.
تاثیر سگمنت شاسیبلند روی این خودرو بهطور چشمگیری کاهش یافته اما با این حال از خصوصیات نسل سوم ایگو این است که کمی قدبلندتر از نسل قبلی خود به نظر میرسد و برای همین تویوتا از آن به عنوان خودروی کراساوور یاد میکند نه هاچبک. با اینکه کمی قد بلندتر شده، اما هنوز یک خودروی شهری به حساب میآید. طول آن ۱۴۶ اینچ، عرض آن ۶۸ و ارتفاع آن ۶۰ اینچ است و به همین دلیل برای مراکز شهرهای بزرگ در اروپا مناسب است. با اینکه پنلهای بدنه آن هیچ نقطه مشترکی با نسل قبل ندارند، اما با یک نگاه بیننده به فکر آیگو میافتد که شاید دلیل آن شباهت قسمت پشت این خودرو به نسل قبل است که شیشهای است. خریداران این خودرو میتوانند با صرف کمی هزینه بیشتر سقف تاشوی آن را خریداری کنند و در نسل سوم آن فضایی که بالای سقف این خودرو باز میشود بزرگتر است.
آیگو ایکس جدید کمی قدبلند و جادارتر شده و هم برای سرنشین و هم بار فضای بیشتری ایجاد کرده است. در داخل هم انواعی از آپشنها و امکانات بهروز اضافه شده است. صفحه نمایش لمسی سامانه اینفوتینمنت آن به نوعی با داشبورد آن یکپارچه شده است. امکانات دیگر مثل سامانه مکانیابی مبتنی بر شارژر بیسیمی، کارپلی اپل و اندروید اتو هم در این خودرو پیشبینی شده است. البته ذکر این نکته هم لازم است که این خودرو در سگمنت ارزان شهری طبقهبندی میشود و برای کسانی که میخواهند ارزانترین حالت آن را بخرند، این امکانات هم جزو گزینههایی است که مشتری میتواند انتخاب نکند.
توان این خودرو را قوای محرکه یک لیتری سه سیلندر تامین میکند که ۷۲ اسب بخار قدرت دارد. سامانه انتقال قدرت آن ۵سرعته بوده و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. در اروپا مردم سامانه گیربکس اتومات را بیشتر ترجیح میدهند از این رو گیربکس CVT هم جزو گزینههای قابل انتخاب مشتریان است. نمایندگیهای اروپا از سال ۲۰۲۲ میتوانند آیگو ایکس را به مشتریان خود بفروشند. قیمتها هم در سال ۲۰۲۲ هنگام عرضه و تحویل به مشتری مشخص میشود.