جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

پشت فرمان آئودی RS7 پرفورمنس، جذاب، قدرتمند، سریع

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، آئودی RS7 پرفورمنس کوپهٔ فست‌بک پنج‌دری است که شاید به‌اندازهٔ RS6 استیشن کاربردی نباشد اما جذابیت ظاهری بیشتری دارد.

 

در سبد محصولات آئودی مدل RS6 پرفورمنس توجهات زیادی را به خود جلب کرده و این کاملاً طبیعی است زیرا RS6 یک سوپرکار ۶۳۰ اسب بخاری است که برای پنج سرنشین و چمدان‌هایشان جا دارد اما آن استیشن را فراموش کنید زیرا RS7 با همان ویژگی‌ها و قطعات فنی ولی ظاهری جذاب‌تر خودنمایی می‌کند. RS7 هم مثل RS6 برای مدل ۲۰۲۴ در نسخهٔ پرفورمنس با قدرت بیشتری راهی بازار ایالات‌متحده شده است.

پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین حالا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این فست‌بک جذاب را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین هرچند حداکثر سرعت RS7 پرفورمنس روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با انتخاب نسخهٔ برنز ادیشن این رقم به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

هرچند با اختلاف جزئی ۲۵ کیلوگرم، RS7 کمی از RS6 سبک‌تر است ولی مسلماً این دو خودرو از لحاظ رانندگی و مهندسی یکسان هستند. بااین‌حال، این دو محصول قدرتمند آئودی بسته به نوع سیستم تعلیق می‌توانند شخصیت‌های متفاوتی داشته باشند. ما به‌طور هم‌زمان پشت فرمان RS6 و RS7 نشستیم ولی درحالی‌که RS6 به سیستم تعلیق بادی مجهز بود، RS7 از فنرهای پیچشی فولادی استفاده می‌کرد.

سیستم تعلیق اسپرت پلاس با کنترل دینامیک سواری (به‌طور مخفف DRC) که برای هردوی این خودروها قابل سفارش است، بزرگ‌ترین تفاوت را در دینامیک کلی سواری آن‌ها ایجاد می‌کند. DRC فنرهای پیچشی ثابت با کمک‌فنرهای قابل تنظیم و ترمزهای کربن سرامیکی را بجای سیستم تعلیق بادی استاندارد و ترمزهای فولادی ارائه می‌کند. واضح است که DRC سواری خودرو را بسیار سفت‌تر می‌کند و درحالی‌که سیستم تعلیق بادی استاندارد تعادل خوبی بین سواری نرم و اسپرت برقرار می‌کند، DRC کاملاً راحتی را برای ارائهٔ پرفورمنس بهتر قربانی خواهد کرد.

به همین دلیل، RS7 با DRC را نمی‌توان به‌عنوان خودرویی برای استفاده‌های روزمره توصیه کرد مگر اینکه در حیات خانهٔ خود یک پیست داشته باشید یا در جایی با هموارترین آسفالت روی کرهٔ زمین زندگی کنید. بااین‌حال، اگر به رانندگی تهاجمی علاقه دارید و مشکلی با بالا و پایین پریدن فرزندان در صندلی‌های عقب ندارید، DRC مزیت‌های زیادی خواهد داشت.

کمک‌فنرهای قابل تنظیم در RS7 با DRC بهتر بادی‌رول و حرکات بدنه به سمت جلو عقب هنگام ترمز گیری و شتاب گیری را کنترل کرده و به مقابله با حرکات بدنهٔ خودرو کمک می‌کند؛ بنابراین، هرچند سواری فوق‌العاده سفت خواهد بود اما در عوض بادی‌رول کمتری را هم به همراه دارد و احساس ثبات و پایداری بیشتری به خودرو می‌دهد. همچنین با وجود دیسک‌های کربن سرامیکی، سریع‌تر می‌توان ترمز کرد و خبر خوب اینکه با این ترمزها بازهٔ حرکتی پدال ترمز هم سخاوتمندانه خواهد بود که در سرعت‌های بالا احساس بهتری دارد. تنها زمانی که روی پدال ترمز پا بگذارید متوجه تفاوت‌های ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های فولادی استاندارد خواهید شد زیرا این ترمزهای ارتقاءیافته در رانندگی‌های شهری کاملاً رام هستند اما زمانی که بخواهید وحشی خواهند شد.

در پایان باید گفت هیچ‌کدام از سیستم‌های تعلیق RS7 پرفورمنس را نمی‌توان انتخاب بدی دانست زیرا DRC کمی سفت‌تر اما پویاتر است درحالی‌که با تعلیق بادی سواری خودرو ترکیبی از راحتی و پرفورمنس خواهد بود. همچنین RS7 پرفورمنس با قیمت پایهٔ ۱۲۷,۸۰۰ دلار تنها کمی از RS6 با قیمت ۱۲۶,۸۹۵ دلار گران‌تر و بنابراین به سلیقه و نیاز خریداران بستگی خواهد داشت که استیشن کاربردی‌تر را انتخاب کنند یا سراغ فست‌بک پنج‌در با ظاهر جذاب‌تر بروند.

مشخصات فنی
Audi RS7 Performance 2024
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
وزن ۲۲۵۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۱۲۷,۸۰۰ دلار
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار