پورشه از تکنولوژی جدید چراغ‌های جلوی LED ماتریکس HD رونمایی کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تکنولوژی چراغ‌های جلوی LED خودروها در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و برندهای آلمانی همچون بی ام و، آئودی و پورشه در این زمینه پیشتاز بوده‌اند. هم‌اکنون پورشه از چراغ‌های جلوی جدید خود با نام LED ماتریکس HD رونمایی کرده است.

 

این خودروساز خوش‌نام به دنبال استفاده از این چراغ‌ها در سال ۲۰۲۳ است و ادعا می‌کند تکنولوژی موردبحث باعث ثبت استانداردهای جدید در عملکرد نوربالای چراغ‌های خودروها خواهد شد. این تکنولوژی تفاوت‌های قابل‌توجهی به نمونه‌های کنونی بکار رفته در محصولات پورشه دارد و عملکرد ماتریکس برای نوربالا و نورپایین توسط دو منبع نوری جداگانه انجام می‌شود.

 

 

بنجامین هامل مدیر ماژول‌های نورپردازی پورشه می‌گوید این حرکت با تأکید بیشتر روی استایل چهار نقطه‌ای چراغ‌ها که تبدیل به عنصر طراحی خاص محصولات پورشه در سال‌های اخیر شده است صورت می‌گیرد. چراغ‌های جلوی LED ماتریکس HD پورشه دیگر از واحد ماتریکس نوربالای تکی که در میانه چراغ جلوی کنونی این برند قرار گرفته استفاده نمی‌کند بلکه جای آن را دو ماتریکس HD جداگانه با نقاط پایین‌تر برای هر چراغ جلو می‌گیرد. در حالت کلی چهار واحد ماتریکس در دو چراغ جلو بکار رفته است.

 

 

این تکنولوژی جدید با همکاری شرکت هلا/فوویا توسعه یافته و هر واحد ماتریکس از ۱۶۳۸۴ عدد LED یا پیکسل تشکیل شده است؛ بنابراین در کل ۶۵۵۳۶ پیکسل برای نوربالا وجود دارد که عملکرد قابل‌توجهی را ثبت می‌کند. برای مقایسه باید گفت ماتریکس تک‌واحدی کنونی پورشه در هر چراغ تنها ۸۴ پیکسل دارد که در مجموع دو چراغ به ۱۶۸ پیکسل می‌رسد. هامل می‌گوید ماتریکس HD جدید از نظر پرفورمنس و نوردهی نسبت به تکنولوژی کنونی بسیار بهتر است. او اظهار می دارد:

با این تکنولوژی می‌توان نوربالای خودرو را تا ۶۰۰ متر تاباند؛ اما این تکنولوژی فقط محدود به شعاع دید معینی نمی‌شود چراکه شما نیازمند توزیع نور خوبی در میدان دید خود نیز هستید. ما با چهار منبع نوری به این دستاورد رسیده‌ایم. روشنایی مرکزی و کناری را می‌توان بی‌وقفه تنظیم کرد تا دید راننده بهبود یابد. این امر منجر به عملکرد نوردهی بهتر خواهد شد

همان‌طور که گفته شد پورشه عملکرد نوربالا و نورپایین خود را در دو واحد جداگانه قرار داده است. هر LED ضخامتی در حد موی انسان دارد و به همین خاطر ۱۶۸۳۴ واحد LED یا پیکسل را می‌توان در هر منبع نوری جای داد. یک ECU جدید نیز محاسبه گرافیک سه‌بعدی خودکار را برای توزیع نور هر LED انجام می‌دهد. این تکنولوژی به همراه دوربین نصب شده در شیشه جلو باعث بررسی خودروهای روبرویی، دنبال کردن خودروهای پیش رو و… می‌شود. یکی از مدیران پورشه همچنین می‌گوید ناوبری، ترافیک و پارامترهای شاسی و فرمان نیز بخشی از محاسبات این ECU هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *