به گزارش قطعات خودرو به نقل از صمت، ایران خودرو پژو ۲۰۶ را در نسخه های تیپ ۲، ۳ و ۵ به بازار عرضه کرد. به مرور نسخه تیپ ۳ از تولید خارج شد. پس از آن نیز به مرور سایر نسخه های این خودرو از خط تولید خداحافظی کرد. اما همچنین میتوان گفت پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ از جمله خودروهای محبوب هاچ بک در بازار محسوب میشود.
شاید جالب باشد بدانید که این خودرو در یک نسخه کروک نیز در بازار جهانی عرضه شده است. این مدل از پژو ۲۰۶ که سی سی نام دارد رسما در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این نکته را نیز باید گفت حرف cc در حقیقت مخفف coupe cabriolet هستند. پژو ۲۰۶ سی سی مجهز به سقف برقی تاشونده است. این خودرو به حدی جذاب بود که توانست به یکی از پرفروش ترین خودروهای کروک در اروپا تبدیل شود و نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد.
مشخصات فنی پژو ۲۰۶ سی سی
پژو ۲۰۶ سی سی در بخش فنی با سه پیشرانه تولید شد. این پیشرانه ها شامل ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری بنزینی و ۲.۶ لیتری توربو دیزل است. شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین نسخه های پژو ۲۰۶ سی سی همان مدلی است که با پیشرانه ۲ لیتری بنزینی عرضه شد. این پیشرانه حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار را ارائه میدهد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به ۹ ثانیه زمان احتیاج دارد. عرضه خودرویی با این مشخصات در سال ۲۰۰۰ باعث جلب توجه بسیاری از خریداران شد چرا که شتاب بسیار قابل قبولی را ارائه میداد.
طراحی داخلی
پژو ۲۰۶ سی سی در بخش طراحی داخلی نیز تفاوت هایی با نسخه موجود در بازار ایران دارد. از جمله مهم ترین تفاوت های این خودرو با نسخه های موجود در بازار ایران میتوان به استفاده از فرمان با پوشش چرمی، درب داشبورد جیر با دستگیره فلزی، سردنده فلزی و پوشش متفاوت صندلی ها اشاره کرد. در کنار این موارد پشت آمپر این خودرو نیز نسبتا متفاوت تر و جذاب تر از نسخه های موجود در بازار ایران است. ضمن این که پدال های خودرو نیز از جنس فلزی است تا حس بهتری را به مخاطب منتقل کند.
پژو ۲۰۶ سی سی و آرسی در ایران
با وجود این که این خودرو در ایران به تولید نرسیده اما تعداد محدودی از نسخه سی سی در بازار ایران وجود دارد. یکی از جذاب ترین رنگ های ۲۰۶ سی سی در بازار ایران نیز آبی است که این رنگ نیز در تعداد بسیار محدودی مشاهده شده است. علاوه بر پژو ۲۰۶ سی سی یک مدل دیگر از پژو ۲۰۶ با نام آرسی نیز وجود دارد. این خودرو به صورت دو درب عرضه شده است. در ایران نیز تعداد محدودی از این مدل ۲۰۶ نیز وجود دارد. البته هستند افرادی که نسخه های معمولی ۲۰۶ را به نسخه آرسی تبدیل کردهاند. این مدل از ۲۰۶ نیز مشابه با نسخه سی سی است و از پیشرانه ۲ لیتری بهره میبرد.
نکته جالب اینجاست که در ایران بسیاری از صاحبان ۲۰۶ اقدام به تعویض پیشرانه خود با مدل ۲ لیتری میکنند. البته این کار نیاز به دریافت مجوز دارد که کار ساده ای هم نیست. اما با این وجود آن ها پیشرانه هایی که معمولا از کشورهای اطراف به ایران میرسد را خریداری میکنند و روی خودرو نصب میکنند. در این میان فروشندگان و دلالانی هستند که سعی میکنند پیشرانه و لوازم مربوط به ۲۰۶ آرسی را با قیمت بالایی در بازار به فروش برسانند.