چالش تویوتا برای رقابت با تسلا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : دو فرد مطلع اظهار کردند انتظار می‌رود شرکت تویوتاموتور اوایل سال آینده تغییراتی را در استراتژی خودروی الکتریکی خود برای تولیدکنندگان کلیدی ارائه کند، زیرا در تلاش است شکاف قیمت و عملکرد را با رهبران صنعت تسلا و بی‌وای‌دی کاهش دهد. تویوتا به دنبال راه‌هایی برای بهبود رقابت خودروهای برقی است که برای این دهه برنامه‌ریزی شده و از طریق تسریع در پذیرش فناوری‌های تقویت‌کننده عملکرد برای خودروهای برقی است.

 

 

یکی از افراد گفت، با‌این‌حال، تغییرات ممکن است شامل تاخیر در برخی از برنامه‌های توسعه خودروهای الکتریکی که در ابتدا برای دوره سه‌ساله برنامه‌ریزی شده بود، باشد.

 

انتظار می‌رود این خودروساز پیشرو ژاپنی تغییرات طرح خودروهای الکتریکی را تا اوایل سال ۲۰۲۶ شرح دهد. به گفته این افراد مطلع، این تغییرات برای دو خودروی برقی تویوتاست که شامل BZ۴X (بی زد ۴ ایکس) و لکسوس RZ، خواهد بود و قصد دارد شکاف خود را با تسلا در هزینه و عملکرد کاهش دهد.

 

تویوتا قرار است در ماه فوریه یک گردهمایی بزرگ تامین‌کنندگان را برگزار کند که اولین کنفرانس جهانی تامین‌کنندگان از زمان همه‌گیری است.

 

تحلیلگران اظهار کردند تسلای ایلان ماسک میلیاردر در سه‌ماهه سوم تقریبا هشت برابر تویوتا سود به ازای هر وسیله نقلیه به دست آورده که تا حدی به دلیل توانایی آن در ساده‌سازی تولید خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه است.

 

رویترز در اکتبر گزارش داد تویوتا در حال بررسی یک طرح سه‌مرحله‌ای ۳۰میلیارد‌دلاری برای توسعه و عرضه خودروهای برقی است که اواخر سال گذشته اعلام کرد.

 

اکثر خودروسازان بزرگ انتظار دارند تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی بیشترین فروش خودرو را به خود اختصاص دهند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *