در بسیاری از شهرهای بزرگ چین طی ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، نوعی قرنطینه اعمال شد. در این مورد، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین در یک نشست آنلاین گفت: فروش نوامبر بسیار بدتر از انتظارات قبلی بود. تحلیلگران بر این باورند که بهبود فعالیت‌‌‌های اقتصادی مدتی طول می‌‌‌کشد.

 

 

این انجمن گفت که انتظار دارد فروش خودروهای سواری در سال آینده به ۶/ ۲۰میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ ثابت است. تحلیلگران انتظار دارند که فروش خرده‌‌‌فروشی خودروهای سواری در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، در سال آینده به دلیل پایان‌یافتن کاهش مالیات خرید، ۶‌درصد کاهش یابد.

 

چشم‌انداز فروش حتی با کاهش محدودیت‌های کرونا همچنان ضعیف است؛ زیرا خودروسازان با افزایش موجودی وسایل نقلیه فروخته‌نشده مقابله می‌کنند. مردم چین پس از دوسال مقابله با کرونا، شاهد کاهش ثروت و قدرت مصرف خود بوده‌‌‌اند.

 

 

 

از طرفی، با وجود کاهش اقدامات محدودیت‌محور درباره کرونا، جهش ناگهانی در فروش خودرو طی دسامبر پیش‌بینی نمی‌شود و یکی از پیشنهادهای کارشناسان، تمدید کاهش مالیات بر خرید خودروهای کوچک است که حداقل تا ژوئن تمدید می‌شود.

 

 

 

براساس گزارش رویترز، مسوولان صنعت خودرو انتظار داشتند که مصرف‌کنندگان در پایان سال و قبل از پایان یارانه‌‌‌های دولتی و کاهش مالیات، برای خرید عجله کنند، اما این مشوق‌‌‌ها به افزایش فروش خودرو در ماه‌‌‌های اخیر کمک چندانی نکرد؛ زیرا بسیاری از محدودیت‌های کرونا همچنان پابرجا بود.