قطعات خودرو

25 آذر در تاریخ خودرو – اولین خودرو برند ساب

قطعات خودرو – در چنین روزی در سال 1328 از کارخانه مونتاژ ترولهتان سوئد آغاز به کار کرد. ساب که در اصل سازنده هواپیما بود، شعبه خودروسازی خود را در سال 1324 زمانی که مهندسان کار بر روی یک نمونه اولیه به نام Ursaab که توسط سیکستن ساسون، طراحی شده بود آغاز کرد. البته همانطور که از یک شرکت هواپیماسازی انتظار می رفت، ساب 92 نیز مانند Ursaab بسیار آیرودینامیک بود.  موتور 25 اسب بخاری کوچک آن به واسطه کشش کاهش یافته، می توانست ساب را با سرعت تقریبی 105 کیلومتر در ساعت (65 مایل در ساعت) به حرکت درآورد.

 یکی از جنبه های منحصر به فرد 92 این بود که بدنه آن از یک تکه ورق فلزی مستحکم ساخته شده بود که برای قرار دادن درها و پنجره ها برش داده می­شد. در روزهای نخستین، این بدنه به رنگ سبز تیره، رنگ آمیزی می شد که به نظر می­رسد انتخاب رنگ نیز به دلیل مقدار مازاد رنگ سبزی بوده که از تولید هواپیماهای دوران جنگ در اختیار شرکت بوده است و تا پایان سال، 1329 تنها 700 دستگاه در کارخانه باقی مانده بود. بعدها، موفقیت در مسابقات رالی اروپا و نیز شناخت عموم از خودرو باعث افزایش تمایل مردم برای داشتن و خرید خودرو شد.

محصولات ساب به نمایش گذاشته شده است.

مهندس ارشد ساب، رولف ملده، تنها دو هفته پس از شروع تولید، با این خودرو، وارد مسابقات رالی سوئد شد و به مقام دوم در گروه خود دست یافت.  در سال 1331 گرتا مولندر در مسابقات رالی مونت کارلو با ساب 92 که با قدرت 35 اسب بخار تنظیم شده بود، برنده شد. زمانی که در سال 1334  مدل دوم ساب، یعنی مدل 93، وارد نمایندگی ها شد، بیش از 20000 دستگاه از مدل 92 به فروش رفته بود که نشانگر استقبال عموم از آن بود، امری که در خیابان ها ظاهر بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *