پرش به محتوا

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

  • 18 اردیبهشت 1404

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

  • پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1404
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما

توفان خودرویی در آمریکا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، فاطمه زارع‌پور نبیل : اتحادیه کارگران خودرو آمریکا (UAW)، همزمان با فصل تمدید قراردادها و به دنبال مذاکرات ناموفق، علیه سه خودروساز بزرگ جنرال موتورز، فورد و استلانتیس (شرکت مادر جیپ و کرایسلر) وارد اعتصاب شده است. نمایندگان سه شرکت بزرگ خودروسازی می‌گویند به دنبال توافق بر سر قراردادی منصفانه هستند و این در شرایطی است که درحال‌حاضر نیز هزینه‌های نیروی کار آنها بیشتر از رقبای غیراتحادیه‌ای مانند تسلاست.

 

بر اساس گزارشی از واشنگتن‌پست، اتحادیه کارگران خودرو خواهان افزایش ۳۶درصدی دستمزد طی چهار سال است. کارگران تمام‌وقت شاغل در این سه شرکت، بسته به سابقه کار، ساعتی ۱۸ تا ۳۲ دلار دریافت می‌کنند و اتحادیه در این زمینه شکایت دارد که افزایش دستمزدها مطابق با رشد تورم نبوده است. این اتحادیه همچنین انگشت اشاره را به سوی «دستمزد بالای مدیران» و «سود قابل‌توجه شرکت‌ها» گرفته است. با‌این‌حال، خودروسازان افزایش دستمزد در بازه ۵/ ۱۷ تا ۲۰درصدی را طی قراردادهایی ۵/ ۴ساله پیشنهاد کرده‌اند. از سوی دیگر، اتحادیه خواهان پایان سیستم استخدامی پلکانی است؛ که در آن کارگران جدیدتر با دستمزد کمتر و مزایای کمتر جذب می‌شوند. پایان دادن به طبقه‌بندی مختلف کارگری اخیرا مورد توجه اتحادیه‌های دیگر نیز بوده است. اعضای اتحادیه کارگری تیمسترز در شرکت پست یوپی‌اس (UPS) آمریکا، موفق شدند قرارداد جدیدی را تصویب کنند که سیستم دستمزد طبقه‌بندی‌شده را که مطابق آن به کارمندان پاره‌وقت جدیدتر حقوق کمتری تعلق می‌یافت متوقف کند.

 

موفقیت تاریخی اتحادیه تیمسترز در ژوئیه تنها چند هفته پس از تهدید به اعتصاب، خبر خوشی از پیروزی جنبش کارگری بود که الهام‌بخش اتحادیه‌های دیگر درگیر مذاکرات شد. اتحادیه کارگران خودرو روز جمعه ۱۵ سپتامبر اعتصابی تاریخی و هدفمند را علیه هر سه خودروساز بزرگ دیترویت به راه انداخت. در روز آغازین اعتصاب حدود ۸درصد از کارگران خودروسازی محل کار خود را ترک کردند و به گفته اتحادیه در گذر زمان به تعداد افرادی که به اعتصاب می‌پیوندند افزوده خواهد شد.

 

گستردگی این اعتصاب که سه کارخانه مونتاژ در سه ایالت مختلف را هدف قرار می‌دهد، برای اولین بار در تاریخ ۸۸ساله اتحادیه اتفاق افتاده است، که به طور همزمان هر سه خودروساز را هدف قرار داده است. شان فاین، که به‌تازگی رهبری اتحادیه کارگران خودرو را به عهده گرفته است، تهدید می‌کند که ممکن است اعتصاب به کارخانه‌های دیگر نیز کشیده شود و تا زمان دستیابی به نتیجه موردنظر مذاکرات ادامه خواهد داشت. از زمان تصدی پست، فاین سیلی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پخش زنده منظم را مدیریت کرده است. رهبر جدید اتحادیه همچنین لحن جنگجویانه‌تری با شرکت‌های خودروسازی دارد. کارشناسان کارگری و سازمان‌دهندگان می‌گویند، رویکرد هدفمندتر اتحادیه برای کناره‌گیری از کارخانه‌های کلیدی در هر سه خودروساز، طراحی برنامه‌های اضطراری را برای شرکت‌ها دشوار می‌کند و به گسترش سردرگمی‌ها برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند.

 

استراتژی فاین برخلاف برنامه‌ریزی سنتی همه‌جانبه، تاثیری نابرابر بر اعضای سازمانی دارد که شعار آن همبستگی است. توماس کوهلر، استاد حقوق در دانشکده حقوق کالج بوستون، در این زمینه توضیح می‌دهد استراتژی فاین نسبت به یک اعتصاب معمولی به سطح بالاتری از اعتماد بین‌گروهی و سازماندهی نیاز دارد. این خطر وجود دارد که کارگرانی که بر سر کار باقی مانده‌اند تولید را کاهش دهند، که می‌تواند منجر به تضعیف استراتژی اعتصاب شده و به اقدامات پیش‌بینی‌نشده‌ای از سوی شرکت‌ها دامن بزند. استراتژی غیرمعمول اعتصاب با «رویکرد چرخشی» و با فراگیری روزافزون به منظور جلوگیری از ازسرگیری فعالیت کارخانه‌های شرکت‌های خودروسازی طراحی شده است که به عنوان اهرم قدرت جدیدی برای اتحادیه کارگران خودرو عمل می‌کند. آغاز اعتصابات درست همزمان با روزهایی است که خودروسازان در حال بهبود از اختلال عملکرد در زنجیره تامین بودند که تولید جهانی آنها را در طول همه‌گیری مختل کرده بود. تعطیلی ناگهانی کارخانه‌ها در این موقعیت آنها را بسیار آسیب‌پذیرتر می‌کند.

 

اثر دومینویی اعتصاب

از نقطه نظر نیویورک‌تایمز آسیب ناشی از تعطیلی کارخانه‌ها محدود به خودروسازان دیترویتی نخواهد بود بلکه تاثیرات آن در سراسر صنعت بازتاب می‌یابد؛ به‌خصوص آنکه طی دهه گذشته زنجیره تامین صنعت منطبق با ایده‌های جهانی‌شدن طراحی شده است. در‌حال‌حاضر تولیدی هر کارخانه خودروسازی تنها بخشی از یک شبکه پیچیده است و به این ترتیب از کار افتادن هر کارخانه‌ می‌تواند آغازگر اثر دومینویی در سراسر صنعت باشد. این امر مطابق با تجربه شرکت‌ها در زمان همه‌گیری است که هر تعطیلی منطقه‌ای به دلیل شیوع کووید، تاثیرات ماندگاری بر فروش و موجودی داشت.

 

گابریل ارلیش، محقق اقتصادی در دانشگاه میشیگان، در مورد معضلات احتمالی زنجیره تامین می‌گوید تامین‌کنندگان قطعات خودرو، از جمله کارگاه‌های مسوول تولید محصولاتی همچون ترمز، چراغ‌های جلو یا مبدل‌های کاتالیزوری، احتمالا پس از حدود دو هفته از آغاز اعتصابات، با تاثیر کاهش تقاضای کارخانه‌ها مواجه خواهند شد. بعید نیست در نتیجه آن کارفرمایان محلی اقدام به تعدیل کارکنان خود کنند و به وسیله اخراج کارگران، هزینه‌ها را کاهش دهند.

 

از سوی دیگر، اعتصاب طولانی‌مدت با کاهش موجودی خودروهای جدید همراه خواهد بود که به طور بالقوه انتظار می‌رود به افزایش قیمت خودرو در بازار منجر شود. براساس گزارش اوت گروه اقتصادی اندرسون، موسسه تحقیقاتی در میشیگان، اعتصاب ۱۰روزه علیه سه خودروساز دیترویتی می‌تواند منجر به زیان اقتصادی ۶/ ۵میلیارد دلاری شود. طبق این مطالعه ۵/ ۳میلیارد دلار از آن ناشی از دستمزدها و تولید از دست رفته خواهد بود و ۱/ ۲میلیارد دلار باقیمانده متوجه مصرف‌کنندگانی است که دیگر نمی‌توانند تعمیرات و تعویض مورد‌نیاز را دریافت کنند.

 

نحوه عبور خودروسازان از توفان اعتصابات می‌تواند متفاوت باشد. به گفته پت رایان، مدیر اجرایی اپلیکیشن خرید خودرو «کو-پایلت»، که موجودی‌های فروشندگان خودرو را لیست می‌کند، با توجه به ارقام موجودی فعلی استلانتیس می‌تواند تقاضای مصرف‌کننده را در مدت طولانی‌تری نسبت به فورد یا جنرال موتورز برآورده سازد. رایان می‌گوید البته به هر صورت اعتصابات همچنان با قیمت‌های بالاتر برای مصرف‌کنندگان همراه خواهد بود و هر دو بازار خودروهای جدید و کارکرده تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

 

با تمام این اوصاف، انتظار می‌رود خودروسازان قادر باشند زیان ناشی از تولید از‌دست‌رفته در زمان اعتصابات را جبران کنند. این امر احتمالا از طریق فروش موجودی فعلی خودروها با قیمت‌های بالاتر و عدم پرداخت دستمزد در طول اعتصاب، عملی باشد. چنین خوش‌بینی تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که خودروسازان مجبور به توقف تولید سودآورترین و محبوب‌ترین خودروهای خود نباشند، که در‌حال‌حاضر نیز با کمبود موجودی در آن بخش‌ها مواجه هستند.

  • تاریخ انتشار : 3 مهر 1402
  • نظرات : No Comments
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : 95281
  • برچسب ها : آمریکا, بازار خودرو, خودروسازان, خودروی مونتاژی, صنعت خودرو, قطعات خودرو
https://ghatatnews.ir/?p=95281
Prevقبلنیمسال کاهشی ۱۰ خودرو
بعدیقیمت باتری خودرو در ۱۴۰۲Next
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو

مطالب مشابه

انفجار در بندر شهید رجایی بندرعباس؛ «بیش از ۲۸۰ نفر مجروح شدند»

06 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

طرح «باهم دور ایران بگردیم» با رضایت ۹۶.۵ درصدی مشتریان به پایان رسید

31 فروردین 1404
ادامه مطلب »

انقلاب در دنیای خدمات پس از فروش:

02 فروردین 1404
ادامه مطلب »

“یادمان شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر؛ شب‌های بازگشت به خدا و راهیابی به حقیقت”

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

تصمیمات بدون پشتوانه مدیران

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »

توان مشورتی بخش خصوصی گره گشایی از کلاف خصوصی سازی صنعت خودرو

01 فروردین 1404
ادامه مطلب »
مشاهده بیشتر
لوازم یدکی
Odm

آخرین اخبار

لزوم رصد و ساماندهی بازار لوازم یدکی خودرو با استفاده از سامانه کد رهگیری
کاهش فروش خودروهای تسلا در اسپانیا در حالی که برندهای دیگر رشد چشمگیری را تجربه کردند
افزایش نسبی فروش خودرو در فروردین ۱۴۰۴؛ رشد ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، افت سایپا
لغو محدودیت‌های خرید و فروش حواله و وکالتی خودروهای وارداتی؛ بازگشت آزادی معاملات به بازار خودرو
کاهش فروش ولوو همزمان با افت بازار خودروهای برقی
بازدید مدیرعامل ایساکو و عضو هیات‌مدیره ایران‌خودرو از تعمیرگاه‌های مرکزی و نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۴
آمادگی کامل امداد ایران‌خودرو برای خدمات‌رسانی در سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران | طرح نوروز ۱۴۰۴
بازدید مدیرعامل ایران‌خودرو از مرکز پاسخ‌گویی و امداد در لحظات تحویل سال
رکورد جدید تحویل ماهانه خودرو در دو سال گذشته شکسته شد
به عصر خلق ماشین‌های علمی تخیلی خوش آمدید
صنعت قطعه سازی خودرو در سالی که گذشت
تحولات قانون‌گذاری در واردات خودرو و قطعات: از لغو محدودیت‌ها تا الزامات جدید
ثبات بازار تایر و کاهش قیمت‌ها در آستانه سال نو
پایان سال کاری ایران‌خودرو با ثبت رکورد تولید ۵۳۸ هزار خودرو
رونمایی از اولین خودروی وارداتی پلاک شده برای جانبازان
جزئیات بیشتر خدمات مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز
«انویدیا: پیشگام آینده خودروهای خودران»
فرسودگی ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری و راهکارهای نوسازی
حقوق ورودی خودروهای دست دوم ۱۰۰ درصد تعیین شد
اتوبوس های سرگردان پشت در اتاق سیاستمداران
حبس آمارهای خودرویی و کاهش شفافیت در صنعت خودرو
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود
ایران‌خودرو در مسیر همکاری با شریک خارجی برای ارتقای کیفیت و توسعه محصولات
هزینه یک میلیارد یورویی تعرفه‌ها برای بی‌ام‌و
افزایش تعداد نمایندگی‌های ایساکو و خدمات گسترده‌تر به مشتریان
شرکت ایساکو دوره آموزشی تخصصی خودروهای برقی را برگزار کرد
چرا استفاده از خودروهای شخصی در تهران افزایش یافته است؟
آغاز تکمیل وجه ۶ خودرو نیسان و تویوتا با اولویت واریز
آمادگی کامل نمایندگی‌های سایپا برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی
افتتاح بیست و دومین نمایندگی رسمی صنایع خودروسازی ایلیا در استان اردبیل
شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی
کاهش تورم تولید خودرو در ماه های اخیر
بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش
برند فونیکس و دستاورد بزرگ در ایمنی خودرو
چالش‌های دریافت تاییدیه‌های استاندارد برای خودروهای وارداتی به ایران
ایران هر سال به اندازه تلفات جانی زلزله طبس، در تصادفات رانندگی کشته می‌دهد
خدمات جاده‌ای ۲۴ ساعته مدیران خودرو؛ همراه شما در سفرهای نوروزی
اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو
افتتاح بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران
اعتراضات علیه ایلان ماسک و تسلا در آمریکا و آلمان
کوشاخودرو؛ رتبه نخست خدمات فروش خودرو در سال ۱۴۰۳
پویش «نه به تصادف»؛ حرکت ملی برای کاهش حوادث جاده‌ای
گروه صنعتی ایران‌خودرو از طرح خدمات و امداد نوروزی ۱۴۰۴ رونمایی کرد
افزایش خودروهای پلاک شهرستان در تهران و چالش‌های ترافیکی
نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو ۱۴۰۴
تحول در صنعت خودرو: از خاطرات مهندس نعمت‌زاده تا پروژه جدید ایران‌خودرو
افزایش تعرفه خودروهای برقی و آینده مبهم این خودروها در سال ۱۴۰۴
مرکز خودرویی مهدوی موتورز: پیشرو در صنعت خودرو در شمال‌غرب کشور
آغاز پیش‌فروش نوروزی خودروهای سایپا با شرایط ویژه
مشاهده بیشتر

» گروه نشریات

ماهنامه قطعات خودرو

ماهنامه خانه روشن

ماهنامه دیجی رسانه

فصلنامه دیجی راه

» با ما در ارتباط باشید

09129054561
021-33531593

میدان بهارستان، خیابان ظهیر الاسلام، کوچه سلطانی، پلاک 9 واحد ۶

Telegram Instagram Youtube Rtlicons-social-aparat Rtlicons-social-bale

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق به نشریه قطعات خودرو است.نقل فقط با ذکر منبع آزاد است.