به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نسل جدید فورد رنجر با پیشرانههای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 و همینطور نسخهٔ رپتور برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده است.
فورد نسل پنجم رنجر را در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و چند ماه بعد هم رنجر رپتور پدیدار شد اما این رونماییها برای بازارهای خارج از ایالاتمتحده بود و حالا فورد نسل جدید پیکاپ میانسایز خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی رنجر جدید کاملاً با همتای جهانی خود یکسان است اما زیر کاپوت تفاوتهایی وجود دارد.
پیشرانهٔ استاندارد رنجر یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست توربو است که در نسخهٔ جهانی هم آن را دیده بودیم و ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برای آمریکای شمالی فورد یک پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 را هم در نظر گرفته که با F150 و برانکو مشترک است و ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ پرچمدار رپتور هم هرچند مثل نسخهٔ جهانی از همان موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند اما در نسخهٔ آمریکایی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر است. انتقال نیروی هر سه موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
درحالیکه نسخههای معمولی رنجر بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند، نسخهٔ رپتور بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه گیربکس کمکی دو سرعته و قفل دیفرانسیل جلو و عقب بهره میبرد. رینگهای ۱۷ اینچی که با لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین گودریچ پوشیده شده و زیر گلگیرهای برجستهتر قرار گرفتهاند نیز یکی دیگر از ویژگیهای رنجر رپتور هستند.
این نسخهٔ آفرودی همچنین از حالات رانندگی مختلف شامل معمولی، یدک کشی، اسپرت، لغزنده، آفرود، راک کرال و باها هم بهره میبرد که عملکرد کمکفنرهای ۲.۵ اینچی فاکس و همینطور پیشرانه، گیربکس، کالیبراسیون ABS، کنترل کشش، فرمان و پدال گاز را تغییر میدهد. این حالات رانندگی مختلف حتی گرافیک صفحه آمپر و نمایشگر لمسی را هم تغییر میدهند. رنجر رپتور به سیستم اگزوز سوپاپدار فعال با حالتهای ساکت، معمولی، اسپرت و باها هم مجهز است.
رنجر جدید علاوه بر نسخهٔ رپتور، در سه مدل دیگر بنامهای XL، XLT و لاریات عرضه میشود. تیپ XL با جلوپنجرهٔ تمام مشکی ارائه میشود اما تیپهای LX و لاریات از تریم خاکستری در قاب و نوار میانی جلوپنجره بهره میبرند و جلوپنجرهٔ کرومی هم برای آنها قابل سفارش است. XL و XLT بهصورت استاندارد از رینگهای ۱۷ اینچی استفاده میکنند اما لاریات روی رینگهای ۱۸ اینچی قرار میگیرد.
پذیرش سفارشات خرید رنجر و رنجر رپتور اواخر همین ماه در آمریکای شمالی آغاز میشود. قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی از ۳۴,۱۶۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای رپتور ۵۶,۹۶۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت پایهٔ نسل قبلی از ۲۸,۸۹۵ دلار آغاز میشد. نسل جدید این پیکاپ میان سایز در اواخر تابستان راهی بازار میشود اما عرضهٔ نسخهٔ ۲.۷ لیتری V6 به اواخر پاییز موکول شده است.