نقد و بررسی پیکاپ کارون/ کهنه‌کاری در لباس نو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، خودروی پیکاپ کارون، همان نسخه دوکابین پادرا پلاس است که جدیدا توسط زامیاد وارد بازار شد. درحالی‌که پادرا پلاس خود از روی نیسان وانت طراحی و تولید شده و این پلتفرم، بسیار قدیمی است.

 

مشخصات فنی

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که می‌توان به خودروسازهای داخلی گرفت، عدم طراحی و تولید پیشرانه جدید برای خودروهای جدید است. پیکاپ کارون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

پیشرانه کارون، همان پیشرانه M24 است که درواقع همان نمونه ارتقایافته پیشرانه Z24 است که روی پادرا پلاس به چشم می‌خورد. یک پیشرانه قدیمی چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتری که از طریق گیربکس پنج‌سرعته دنده دستی، قدرت موتور را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

Karoon info

باید توجه داشت که پیکاپ کارون، یک خودروی باری است و باید از قدرت موتوری بالایی برخوردار باشد تا در صورت داشتن بار، توان حرکتی مناسبی از خود نشان دهد.

طبق اعلام شرکت، مصرف سوخت آن 11 لیتر در 100 کیلومتر است که باتوجه به حجم مخزن سوخت 55 لیتری، هم مخزن سوخت کوچک است و هم مصرف بالا.

طراحی ظاهری

بخش ظاهری این پیکاپ به‌ظاهر جدید، هیچ تفاوتی با خودروی پادرا پلاس ندارد و تنها تفاوتی که به چشم می‌خورد، دوکابین بودن پیکاپ کارون است. درواقع خود پادرا پلاس نیز نسخه ایرانیزه‌شده فودای لیون F16 است که سال 2012 در چین معرفی شد.

 

بنابراین نباید انتظار ظاهری جذاب و مدرن از پیکاپ کارون داشت. به طورکلی، این پیکاپ از یک طرح مکعبی شکل قدیمی بهره می‌برد.

 

نمای جانبی پیکاپ کارون هیچ تفاوتی با سایر محصولات زامیاد ندارد و همان‌طور که اشاره کردیم، با اضافه شدن کابین به خودرو، تنها ظرفیت بار آن کاهش داشته است.

 

اما در نمای پشتی شاید بتوان گفت تغییراتی به چشم می‌خورد. تغییراتی در چراغ‌ها، سپر عقب و فضای بار که هیچ‌کدام، نسبت به سال معرفی تغییر مثبتی نیست. سپر عقب آن‌چنان بد طراحی شده که به دلیل فاصله آن با بدنه، پشت سپر کاملا دیده می‌شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *