به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای سعادتی نژاد می گوید: علت ۲ نرخی بودن لاستیک در اشباع تولید این کالا است؛ چون مشتری ندارد برخی زیر قیمت مصوب لاستیک را به فروش میرسانند.
بر این اساس قیمت لاستیک بالاتر از نرخ مصوب به فروش نمیرود و اگر کسی با کد ملی بخرد به نرخ مصوب و اگر کد ملی ندهد، زیر قیمت مصوب خواهد خرید!
این مقام مسئول چندی پیش اعلام کرده بود که عدم توزیع مناسب، عامل دو نرخی بودن قیمت لاستیک در بازار شده است که پس از آن این موضوع باعث شد رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار از این وضع شکایت کند.
رئیسی گفت تا زمانی که ستاد تنظیم بازار برای قیمت کالایی مانند لاستیک تصمیم نگرفته اجازه افزایش قیمت آن نباید داده شود.
آقای عبدالمالکی عضو انجمن صنفی تایر نیز گفته بود: در یک سال گذشته قیمت کائوچو طبیعی ۲۶۱ درصد، کائوچو مصنوعی ۱۴۰ درصد، مواد شیمیایی ۱۰۰ درصد، نخ ۵۸ درصد، سیم ۹۰ درصد، مواد کمکی ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته اند که میانگین رشد قیمت هزینه ها به بیش از ۱۳۰ درصد رسیده است.
قیمت تمام شده ناشی از گرانی، قیمت مواد را به بیش از ۷۶ درصد رسانده، در حالی که ۶۰ درصد قیمت لاستیک قبلا مربوط به مواد بود.