به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، «محمدرضا نجفیمنش» در گفتوگویی افزود: همه اجزا و قطعات این موتور جدید توسط قطعهسازان داخلی تولید میشود و بر این اساس در صورت رفع مشکلات قطعهسازان، برای تولید انبوه آن مطابق برنامه خودروساز آمادگی کامل وجود دارد. رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور گفت: قطعهسازان برای تولید موتور جدید EFP گروه صنعتی ایرانخودرو که موتوری ۱۰۰ درصد داخلی است، آمادگی کامل دارند.
هفته گذشته در مراسمی با حضور مسوولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، روسای دو خودروساز بزرگ کشور و نمایندگان قطعهسازان، از موتور جدید گروه صنعتی ایرانخودرو موسوم به FEP رونمایی شد.
موتور ای اف پلاس در مقایسه با موتور پایه ای اف۷ به میزان ۲۵ نیوتن متر و ۱۵ اسب بخار توان موتور را افزایش داده و با کاهش وزن چهار کیلوگرمی، کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت را به دنبال دارد.
همچنین بهبود آلایندگی تا سطح یورو ۵ اروپا، حفظ خطوط تولید و بهبود تعمیرپذیری، اهداف اصلی طرح موتور ای اف۷ پلاس هستند.
این موتور قرار است امسال در محصول دنا پلاس، اوایل سال آینده در محصول تارا و مرداد و شهریور ماه سال آینده در خودروی ریرا به کارگیری شود.