به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبارخودرو، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سی امین همایش ملی بیمه و توسعه
گفت: به زودی (احتمالا آذرماه) با همکاری فراجا کروکی آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی مصدومان تصادفات جاده ای به واقعیت
تبدیل می شود. ما این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
حق بیمه راننده و مردم پس از معرفی کروکی آنلاین!
چندی پیش وقتی از شخص اول بیمه مرکزی درباره تاریخ مشخص راه اندازی کروچی آنلاین پرسیده شد، وی گفت: تمام مراحل افتتاح
کروکی آنلاین هوش مصنوعی انجام شده است و ۲۰۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است. و 8000 تبلت ساخته شده
است. 4800 تبلت که برای کارشناسان خریداری شده در گمرک ترخیص و تحویل نیروی انتظامی شد.
علی استادهاشمی افزود: در استان قم طرحی آنلاین به صورت آزمایشی انجام شد که قرار بود رئیس جمهور امروز آن را در کل کشور باز
کند اما نتوانست شرکت کند. در اولین فرصت این طرح ملی را با حضور آقای رئیسی رسما افتتاح خواهیم کرد. البته الان عملیاتی شده
است.
مدیرعامل بیمه مرکزی درباره بیمه شخص ثالث برای راننده نیز خاطرنشان کرد: مقدمات این کار به پایان رسیده است. ما داده ها را
بررسی کردیم و جواب گرفتیم، اما داده های پلیس راهنمایی و رانندگی هم باید بیاید، زیرا بر حق بیمه رانندگان و مردم تأثیر می
گذارد. هنگامی که کروکی را آنلاین و راه اندازی کردیم، قطعاً رویکرد راننده محور را پایان خواهیم داد.
هاشمی ادامه داد: تمام کارهای این دو اقدام مهم به پایان رسیده است و در نظر داریم در روز بیمه افتتاح شود اما شرایط
فراهم نیست و در مورد مواجهه با راننده تمام اقدامات لازم انجام شده است و در حال انجام هستیم. منتظر است تا پلیس راهنمایی
و رانندگی اطلاعات نهایی را ارسال کند.
وی درباره انتقال تخفیف بیمه نیز بیان کرد: در قانون جدید بیمه شخص ثالث، بیمه نامه به نام مالک خودرو است و در زمان انتقال
تخفیف ها به شخص یا بستگان درجه یک منتقل می شود. .
مهرماه سال گذشته سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، تصادفات ساختگی را دو هزار میلیارد در سال هزینه
کرد و اعلام کرد که اجرای طرح اسکیس آنلاین هوش مصنوعی از تصادفات ساختگی نیز جلوگیری می کند.
مشاهده اطلاعات تصادفات رانندگی در برنامه خرید و فروش خودرو!
قائم مقام بیمه مرکزی درباره کروکی آنلاین نیز گفت: موضوع کروکی اینترنتی پروژه ای بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فراجا
و شرکت پیمانکار است و حذف کروکی های کاغذی تحت کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی است. آنها را به کروکی های آنلاین تبدیل
کنید که فراجا یک نرم افزار ویژه باید توسط راهبران طراحی شود.
مجید مشعلچی ادامه داد: «بیمه مرکزی» به وظایف خود عمل کرد و بودجه خود را آورد و سخت افزارهای وارداتی خارجی را از گمرک
عبور داد و در اختیار فراجا قرار داد. آنها همچنین تست های مربوط به حفاظت از این دستگاه ها را انجام دادند. ضمناً آموزش های
لازم برای کارکنان مربوطه ریاست ایمنی ترافیک انجام شد.
معاون بیمه مرکزی در خصوص جمع آوری اطلاعات مربوط به کروکی آنلاین بین مرکز اطلاع رسانی کشور و بیمه مرکزی گفت: پس از
انجام این تبادل اطلاعات، کروکی آنلاین آغاز می شود. این پروتکل ها توسط بیمه مرکزی و فرجه فراجا ایجاد شد، داده ها از مرکز داده
فراجا به بیمه مرکزی و داده های بیمه به فراجا فاوا منتقل شد. قرار بود این سامانه در روز ملی بیمه راه اندازی شود. اما با کمی تأخیر
انجام شده و البته کار انجام شده و باید پروژه با مشارکت شرکت کنندگان به طور رسمی راه اندازی شود.
مشعلچی با بیان اینکه از این پس دستگاه هایی که از خطر استفاده می کنند همگی حول محور ایجاد شده توسط فراجا فعالیت می
کنند، گفت: اکنون هرکس سیستم خود را دارد و به صورت جزیره ای مورد استفاده قرار می گیرد. عمدتاً به این دلیل که داده ها بین
وسایل نقلیه رد و بدل نمی شود. زیرا ماده 41 قانون بیمه شخص ثالث در سال 1394 به تصویب رسید و از سوی دولت به وزارت راه
ابلاغ شد که کلیه اطلاعات حوادث رانندگی باید در مرکز داده وزارت راه جمع آوری شود و اجرای هر وسیله ای اجرا نشود.
در نظم جدید، ما فراجا را به عنوان یک آژانس برنامهنویسی همتا برای هر رویداد و ابزارهایی که پیامهای آنها را میسازند، قرار
میدهیم. قائم مقام بیمه مرکزی درباره مزایای این برنامه گفت: ابتدا با اجرای این برنامه، کاغذ از این فرآیند حذف می شود. دوم،
رسم کروکی استاندارد در حال رایج شدن است و ما می توانیم از هوش مصنوعی برای تخمین هزینه ها و خسارات استفاده کنیم.
این طرح همچنین می تواند به شما در کاهش هزینه خودرو کمک کند. وی ادامه داد: اطلاعات اپلیکیشن های خرید و فروش خودرو
را ارائه می دهیم تا مردم با قابلیت اطمینان خودرو و خطرات تصادف آشنا شوند.