قطعات خودرو

اسدالله کرمی: واردات خودرو سبب کاهش قیمت آن خواهد شد

اسدالله کرمی: واردات خودرو سبب کاهش قیمت آن خواهد شد

به گزارش قطعات خودرو، بازار خودرو در شرایط خوبی نبوده و رکود عجیبی بر آن حاکم شده است. معاملات خودرویی صورت نمی‌گیرد و خبری از خودروهای وارداتی و یا پیش خرید شده نیست. اما در همین شرایط نیز قیمت خودروهای ساخت داخل و مونتاژی بدون وقفه در حال افزایش است. در عین حال دلیل اصلی این که چرا علی‌رغم کیفیت پایین خودروهای داخلی و بد قولی های مکرر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش خرید توسط مردم که ناشی از میزان کم تولید خودرو است، باز هم مردم به دنبال این خودروها هستند، نیز خیلی روشن نیست.

چند روز پیش عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، در توئیتی از تسریع در روند واردات خودرو و اختصاص یافتن یک میلیارد دلار برای واردات آن خبر داد که سبب باز شدن گره کور واردات خودرو و از بین رفتن انحصار موجود در بازار که توسط خودروسازان داخلی ایجاد شده، خواهد شد. این در حالی است که هنوز خودرویی وارد بازار نشده تا شاهد نتایج و تاثیراتش در بازار و کاهش قیمت خودرو باشیم.

رئیس اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌و‌گویی از عدم تمایل دولت برای در دست داشتن و تنظیم بازار خودرو خبرداده است.

اسدالله کرمی گفت: نبض بازار دست خودروساز بوده و آن‌ها تعیین کننده‌ی قیمت و میزان عرضه‌ی خودرو به بازار هستند. اما با واردات خودرو شاهد کاهش قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم شد. در واقع قیمت خودرو که در نتیجه‌ی عدم واردات آن افزایش پیدا کرده بود، با واردات خودرو تاحدودی از بین خواهد رفت. البته خودروهای وارداتی هنوز وارد بازار خودرو نشده‌اند تا واکنش بازار را ببینیم اما به محض ورود این خودرو‌ها قطعاً تاثیرات مثبتی که در بازار خودرو خواهد داشت را می‌بینیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *