اما و اگرهای برقی سازی خودروها در کشور

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مصطفی پهلوانی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به، اما و اگرهای برقی‌سازی خودروهای تولیدی، گفت: نقش مدیریت کلان و نوع سیاست‌گذاری در توسعه و عرضه این نوع محصولات در کشور و در کنار آن، برنامه توسعه کلان زیرساخت‌های تولید و عرضه انرژی الکتریکی را می‌توان مهمترین عامل در حرکت به سوی برقی سازی خودروها نام برد.

 

این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: واضح است که دولت نقش اساسی در برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه‌های مورد نیاز در این زمینه را ایفا خواهد کرد؛ افزایش ظرفیت تولید و نیروگاه‌های پاک انرژی الکتریکی، ایجاد زیرساخت شبکه توزیع و ایستگاه‌های شارژ باطری و افزایش بهره وری نیروگاه‌های موجود اقداماتی است که باید از طرف دولت برنامه‌ریزی شده و در فازهای مختلف برنامه‌های اساسی توسعه در این موارد ارائه شود.

 

 

پهلوانی افزود: فرهنگ‌سازی مناسب و بالابردن سطح آگاهی زیست محیطی در جامعه مولفه موثری در ایجاد پذیرش خودروهای الکتریکی در بازار خواهد بود به طور مثال در نروژ پذیرش محصولات الکتریکی طوری است که حتی شرکت BYD چین نیز توانسته در بازار خودروی این کشور فعالیت کند.

 

نقش سازمان‌های نظارتی در جنبش برقی‌سازی خودروها بسیار حائز اهمیت است

وی گفت: رشد صنعتی و اقتصادی هر کشور بی شک در ارتباط با کارفرمایان، مشتریان و زنجیره تامین قدرتمند و گسترده حاصل خواهد شد که جذب بازار جهانی محصولات خودرویی، کیفیت، به روز بودن، طراحی مناسب و کیفیت بالا را طلب می‌کند.

 

 

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اکتفا به بازار انحصاری و کوچک داخل کشور موجب عقب ماندن صنعت خودروی کشور و انحراف از روند جهانی پیشرفت صنعت خودرو خواهد شد، گفت: راهبرد جذب بازار خارج از کشور اهمیت بسیار بالایی در ایجاد ظرفیت توسعه سبد محصول خودروسازان از جمله محصولات الکتریکی خواهد شد.

 

 

پهلوانی با بیان اینکه مزایای خودروی برقی در مقایسه با معایب آن برتری غیر قابل انکاری دارد، گفت: در صورت ایجاد زیر ساخت‌های جدید مناسب تولید و توزیع انرژی الکتریکی و ارتقاء بازده زیرساخت‌های موجود، خودروهای برقی از حیث کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف منابع سوخت‌های فسیلی مزیت خواهند داشت.

 

 

وی گفت: جنبش برقی‌سازی خودروها یک جنبش جهانی محسوب شده و باید پذیرفت که آینده‌ای به جز توسعه این محصولات نمی‌توان متصور بود،، اما با شرایط کنونی، توسعه محصول مناسب الکتریکی ایرانی، امکانپذیر نبوده و اساساً فعالیت‌های فعلی در صنعت خودرو از مسیر ایده‌آل کاملاً منحرف است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *