جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

اولین بی ام و M3 استیشن تولیدی تاریخ رسماً معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سرانجام پس از سال‌ها انتظار ب‌ام‌و رسماً اولین بی ام و M3 تورینگ یا استیشن تاریخ را معرفی کرده است تا برای نخستین بار به رقابت با آئودی RS4 آوانت و مرسدس C63 AMG استیت برخیزد. این نسخهٔ استیشن از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M3 کامپتیشن استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه صرفاً به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود و نیروی خود را به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ می‌فرستد. این یعنی در M3 تورینگ خبری از گیربکس دستی یا نسخهٔ محرک عقب نخواهد بود.

استیشن قدرتمند ب‌ام‌و به لطف این ترکیب ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. M3 تورینگ فراتر از پیشرانهٔ قدرتمند به سیستم تعلیق اسپرت و دیفرانسیل فعال M هم مجهز شده است. این خودرو روی رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شدهٔ ۱۹ و ۲۰ اینچی قرار گرفته است که با لاستیک‌های پرفورمنس پوشیده شده‌اند. پشت این رینگ‌ها هم سیستم ترمز قدرتمندی پنهان شده است که می‌تواند به‌صورت سفارشی به دیسک‌های کربن سرامیکی مجهز شود.

به لطف همهٔ این ویژگی‌ها، M3 تورینگ یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه طی کرده و سریع‌ترین خودروی استیشن در این پیست لقب گرفته است. این رکورد زمانی چشمگیرتر می‌شود که بدانید حتی از M5 کامپتیشن و نسل دوم هوندا NSX هم سریع‌تر است. M3 تورینگ در دیگر قسمت‌ها اما کاملاً مشابه M3 سدان است که این یعنی در اینجا هم شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ، آینه‌های جانبی آئرودینامیک و سیستم اگزوز با چهار سر اگزوز هستیم.

بااین‌حال، این خودرو کاربردی‌ترین M3 تاریخ خواهد بود زیرا صندوق بار آن می‌تواند تا ۱۵۱۰ لیتر فضا را فراهم کند. همچنین غیر از این ویژگی، M3 تورینگ در داخل برخلاف همتای سدان خود، از صفحه‌نمایش خمیدهٔ جدید ب‌ام‌و استفاده می‌کند که قبلاً آن را در فیس‌لیفت سری ۳ دیده بودیم. این نمایشگر از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی تشکیل شده است. صندلی‌های اسپرت با چرم مرینو و غربیلک فرمان اسپرت هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

متأسفانه اما M3 تورینگ به ایالات‌متحده نخواهد رفت و فقط در بازارهای محدودی مثل اروپا و استرالیا عرضه خواهد شد. این خودرو در نوامبر امسال روی خط تولید خواهد رفت و امکان سفارش آن از سپتامبر برای آلمانی‌ها فراهم خواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار