قطعات خودرو

ایزدخواه: حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار با مشارکت و حمایت تشکل‌های تخصصی امکان پذیر است

ایزدخواه: حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار با مشارکت و حمایت تشکل‌های تخصصی امکان پذیر است

به گزارش قطعات خودرو، نماینده‌ی مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت سیستماتیک و هدفمند برای کاهش تقلب در بازار خدمات پس از فروش خودرو، گفت: دولت قادر نیست مشکلات بازار قطعات خودرو را به تنهایی حل کند.

روح‌الله ایزدخواه افزود: برای جلوگیری از عرضه‌ی کالاهای تقلبی، مشارکت مردم و تشکل‌های تخصصی در حوزه‌ی نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو عامل مهم و موثری است. متاسفانه این که اگر قطعه‌ای خارجی باشد حتما کیفیت بالایی دارد، باور غلطی است. در واقع به دلیل حاشیه‌ی سود بالا، قطعات و لوازم یدکی تقلبی زیادی در بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: نظارت سیستماتیک و هدفمند تاثیر بسزایی در کاهش تقلب در بازارلوازم یدکی دارد. اما دولت به تنهایی نمی‌تواند این بازار را سر و سامان دهد. بنابراین باید از ظرفیت و پتانسیل تشکل‌های تخصصی در این بازار استفاده شود مانند تشکل‌های صنفی ، انجمن‌های صنعتی و قطعه‌سازان که می‌توانند کمک زیادی در این زمینه به دولت کنند.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این‌که در قانون نیز مشارکت تشکل‌ها امری الزامی عنوان شده، بهترین کار، یاری گرفتن دولت از این انجمن‌ها برای مقابله با عرضه‌ی کالاهای تقلبی و قاچاق است. همکاری میان انجمن های صنفی و تخصصی با اداره‌ی استاندارد و مراجع دولتی و بازرسی می‌تواند راه گشا باشد. برای همین دولت باید مسئولیت‌هایی را بر عهده آن‌ها بگذارد. برای مثال انجمن های تخصصی مثل انجمن فیلتر کشور مرجع خوبی برای پیگیری موضوع فیلتر‌های تقلبی خودرو در بازار است.

ایزدخواه افزود: مردم در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی باید توجه کنند. نیاز و خواسته‌ی مصرف‌کنندگان، تعمیرکاران خودرو و اتوسرویس‌ها  عرضه‌ی کالای استاندارد در بازار قطعات خودرو است که قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی آن درج شده  و هم‌چنین با ارسال کد یکتا از طریق کد دستوری *۴*٧٧٧٧*۴# اصالت کالا مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *