جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

بازار گوش به‌زنگ استارت واردات/ کاهش ۳۰ درصدي قيمت خودروها در سه ماه اخير

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران ، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: اکنون مشتري بلاتکليف است و نمي‌داند که با آزاد شدن واردات قيمت‌ها چه تغييراتي خواهند داشت، بنابراين مراجعه‌کننده براي خريد خودرو ضعيف و کم شده است

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‎داران و فروشندگان خودرو تهران درباره وضعيت عرضه و تقاضا در بازار خودرو اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل بسر مي برد و مشتري کمتر مراجعه مي کند، البته اين رکود در دو ماه اخير آغاز شده و ادامه دار است.

وي با بيان اينکه کاهش تقاضاي خودرو بيشتر به موضوع واردات برمي گردد، گفت: اکنون مشتري بلاتکليف است و نمي داند که با آزاد شدن واردات قيمت ها چه تغييراتي خواهند داشت، بنابراين مراجعه کننده براي خريد خودرو ضعيف و کم شده است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: خودرو نسبت به سه هفته اخير ثبات قيمتي را حفظ کرده اما نسبت به سه ماه قبل حدود ۳۱ درصد کاهش قيمت داشتيم.

وي قيمت روز پژو پارس را حدود ۵۰۰ ميليون تومان، پژو پارس “تييو۵” ۶۱۵ ميليون تومان، تارا اتوماتيک ۷۷۰ ميليون تومان، تارا دندهاي ۶۶۵ ميليون تومان، رانا ۴۸۵ ميليون تومان، دنا اتوماتيک ۸۱۵ ميليون تومان، کوييک ۳۳۴ ميليون تومان، کوييک آر ۳۳۸ ميليون تومان، کوييک آر توماتيک حدود ۴۰۲ ميليون تومان، کوييک اس ۴۴۸ ميليون تومان، تيبا ۲ حدود ۳۴۰ ميليون تومان و تيبا صندوقدار ۳۳۰ ميليون تومان اعلام کرد.

موتمني افزود: قيمت خودروي شاهين ۵۶۰ ميليون تومان، هايما اس ۷ پلاس يک ميليارد و ۳۹۰ ميليون تومان، هايما اس ۸ يک ميليارد و ۸۵۰ ميليون تومان است.

وي درباره تاثير واردات بر قيمت خوردوهاي داخلي خاطرنشان کرد: اگر واردات انجام و تعرفه ها مشخص شود، تاثير خود را مي گذارد، در سه سال گذشته که افزايش قيمت داشتيم بيشتر به خاطر محدوديت عرضه و نياز بازار تامين نشد و خودرو تبديل به کالاي سرمايهاي شد. در نتيجه نوسانات ارزي تاثير ميگذارد، اگر قيمت ارز ثابت و نوسان بالا نباشد و عرضه چه از مسير واردات و چه توليد داخل به اندازهاي باشد که نياز بازار را تامين کند مشکلي نخواهيم داشت. در کل اگر عرضه جوابگوي تقاضا باشد، حتي اگر نوسانات ارزي هم داشته باشيم مردم خودرو را نمي خرند که به عنوان سرمايه حفظ کنند چون ميدانند که به هرحال عرضه مي شود، بنابراين بايد نسبت به نياز بازار توليد و يا واردات انجام شود تا بازار به تعادل برسد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره احتمال تغيير رويکرد تقاضا به سمت خودروي وارداتي گفت: مصرف کننده وقتي به دنبال خريد کالاي مصرفي است ابتدا کيفيت را در نظر مي گيرد، در چند سال گذشته خودروي داخلي موجب آزار مردم شده، مشتري خودرو را صفر تحويل گرفته اند و بعد از مدتي مشکل قطعه پيدا کرده و منجر به تعويض و صرفه هزينه و وقت زيادي شده، در نتيجه قطعا مشتري هميشه دنبال کيفيت بهتر و قيمت مناسب تر است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار