به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در چند سال گذشته و پس از تغییر و تحول در طرحهای فروش خودروسازان، قید و بندهای مختلفی در راستای کاهش احتکار و دلالی در بازار خودرو در نظر گرفته شد که یکی از آنها، بازی با کارت گارانتی بود.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامهای به خودروسازان خواستار کسب اطلاعات مربوط به تعداد خودروهای عرضه شدهای که مشمول ابطال گارانتی شده است، شد.
سید جواد احمدی در نامه خود خطاب به مدیران شرکت های خودروسازی ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، بهمن، مدیران، فردا و ایلیا آورده است:
با توجه به نامه معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و پیرو بخشنامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیرامون تصمیمات متخذه در پنجاه و دومین جلسه کمیته خودرو مبنی بر اینکه ” مشتریان خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و یا حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت های خودروساز مراجعه کنند در صورت عدم رعایت موارد فوق شرکتهای خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودرو مذکور هستند” و با توجه به شکایات واصله و نارضایتی مصرف کنندگان، دستور فرمایید اطلاعات مربوط به تعداد خودروهای عرضه شده ای که به استناد مصوبه فوق الاشاره مشمول ابطال گارانتی شده اند به تفکیک نوع خودرو از زمان اجرای بخشنامه، با قید فوریت به این سازمان ارسال شود.