جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

بی ام و باتری خودروهای الکتریکی در چین را بازیافت می‌کند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، چینی‌ها خودروسازان را ملزم به استفاده از سیستم‌های ردیابی باتری‌های ولتاژ بالا کرده‌اند تا به این ترتیب بتوان باتری‌ها را ردیابی و مواد مهم آن‌ها را در بازیافت کرد. سیستم بی ام و از کدهایی برای ردیابی باتری‌ها در کل زنجیره تولید و مصرف استفاده می‌کند که این فرایند از تست‌های اولیه خودروها تا عرضه در بازار را شامل می‌شود.

باتری‌های بازگردانده شده به بی ام و بررسی و یا دوباره استفاده شده و یا بازیافت می‌شوند. این خودروساز در حال حاضر از باتری‌های دست‌دوم برای لیفتراک‌های موجود در کارخانه BBA استفاده می‌کند؛ اما بازیافت باتری‌ها به ژرمن‌ها اجازه می‌دهد تا از نیکل، لیتیم و کبالت به دست آمده در تولید باتری‌های جدید استفاده کنند. بخش اعظم این باتری‌ها از خودروهای پروتوتایپ، سیستم‌های تست، نمونه‌های بازگشت خورده و نهایتاً خودروهای اوراقی به دست می‌آیند.

بی‌ام‌و می‌گوید سیستم بازیافت بسته‌ای که ایجاد می‌کند تا ۷۰ درصد دی‌اکسید کربن تولیدی را کاهش خواهد داد. یکی از مدیران این خودروساز در چین اظهار داشته است:

با توجه به کمبود فزاینده منابع و افزایش قیمت کالاها، پیشبرد اقتصاد دوار، افزایش درصد استفاده از مواد بازیافت شدنی و کاهش وابستگی به متریال خام اهمیت ویژه‌ای دارد

او می‌افزاید:

گروه بی‌ام‌و ایده بازیافتی خود در چین را گسترش خواهد داد. این ایده نه تنها به حفاظت از محیط‌زیست بلکه به راندمان بالا و کاهش آلایندگی نیز اهمیت می‌دهد

مرکز تکنولوژی و تحقیقات خودرویی چین پیش‌بینی می‌کند حجم باتری‌های اوراقی در این کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۷۸۰ هزار تن برسد. بی‌ام‌و تعهد خود به کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۵۰ در کل زنجیره ارزش‌افزوده را اعلام کرده است. این خودروساز می‌خواهد خودروهای الکتریکی سهم حدود ۱۰ درصدی از کل فروشش را در سال جاری داشته باشند و این میزان تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۵۰ درصد خواهد رسید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار