به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : بیامو سال گذشته پس از سه سال تسلط بر بازار، تاج فروش لوکس ایالات متحده را به تسلا واگذار کرد، اما این خودروساز باواریایی مصمم است سازنده خودروهای برقی آمریکایی را در بازی خود شکست دهد.
این شرکت قصد دارد در چند سال آینده مدلهای باتریدار رقابتی را به مجموعه سدانها و کراساوورهای خود اضافه کند و فشار بر تسلا را افزایش دهد.
سباستین مکنسن، مدیرعامل بیامو آمریکای شمالی، در مصاحبهای گفت که اولویت اصلی این شرکت در کوتاهمدت «انتقال کسبوکار به توسعه خودروهای باتریدار برقی» است.
خودروهای الکتریکی ۵ درصد از فروش بیامو در ایالات متحده را در سال گذشته به خود اختصاص دادند و مکنسن مطمئن است سهم خودروهای BEV در سال جاری بیش از دو برابر خواهد شد و از رشد فروش کلی این خودروساز در ایالات متحده پیشی خواهد گرفت. بهرغم تغییر درازمدت موردانتظار به سمت انرژی باتری، مکنسن همچنان از تقاضای کوتاهمدت برای موتورهای احتراقی مطمئن است.