جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

مشکل جدید خودروهای تسلا: تحویل خودرو با تایرهای متفاوت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، اگرچه مردم بر این باورند که استفاده از تایرهای متفاوت تا زمانی که مدل آن‌ها در هر محور یکسان باشد و اندازه مشابهی داشته باشند اشکالی ندارد، اما این موضوع در اینجا صدق نمی‌کند. تایرهای تابستانی چسبندگی بیشتری نسبت به تایرهای چهارفصل دارند. علاوه بر این، تسلا مدل X یک خودروی تمام چرخ محرک است. تفاوت در کشش تایرها ممکن است در سرعت‌های بالا باعث چرخیدن خودرو به دور خودش شود.

کاربر دیگری در توئیتر نوشت که در روز ۲۶ فوریه تسلا مدل Y پرفورمنس ۲۰۲۲ همسرش را تحویل گرفته است. در ۲ مارس، او پس از نصب روکش سرامیکی روی بدنه خودرو متوجه شد که از تایر میشلن پایلوت اسپورت آل‌-سیزن ۴ در چرخ عقب سمت راست و تایر تابستانی پیرلی P زیرو الکت در چرخ عقب سمت چپ خودرو استفاده شده است. اندازه این تایرها 275/35 R21 است.

 

تایرهای متفاوت تسلا

 

کاربر دیگری از او پرسید که آیا خودروی او در کارخانه فریمانت ساخته شده ‌است، چون احتمالاً چرخ خودروهای آن‌ها با هم جابجا شده باشد. در تسلا مدل Y این کاربر تایر میشلن پایلوت اسپورت آل‌-سیزن ۴ روی چرخ جلو سمت راست و تایر تابستانی پیرلی P زیرو الکت روی چرخ جلو سمت راننده نصب شده است. اندازه تایرهای این خودرو 255/35 R21 است، بنابراین با توجه به اندازه متفاوت تایرها احتمال جابجا شدن آن‌ها خیلی کم است.

تفاوت بین کشش این تایرها کنترل خودرو را در زمان شتاب‌گیری سخت کرده و رانندگی در روزهای بارانی را خطرناک می‌کند. استفاده از دو تایر متفاوت در یک محور یکی از اشتباهاتی است که برخی از رانندگان برای کاهش هزینه‌های خود مرتکب می‌شوند، اما تحویل یک خودرو با تایرهای متفاوت پذیرفتنی نیست. تسلا باید هرچه زودتر خودروهای تحت‌تأثیر را فراخوانی و تعمیر کند، چون این مشکل خطرناک را نمی‌توان با به‌روزرسانی بی‌سیم برطرف کرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار